ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیرعامل علی بابا: به سرمایه‌گذاری روی تیم‌های کوچک استارتاپی علاقمندیم

مدیران ارشد «علی بابا» امروز (۲۴ آذر) در نشست خبری این مجموعه، اعلام کردند که با سرمایه‌گذاری‌های متعدد در حوزه تکنولوژی، قصد دارند به یکی از بازیگران عرصه فناوری در کنار صنعت گردشگری تبدیل شوند. ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۰

مدیران ارشد «علی بابا» امروز (۲۴ آذر) در نشست خبری این مجموعه، اعلام کردند که با سرمایه‌گذاری‌های متعدد در حوزه تکنولوژی، قصد دارند به یکی از بازیگران عرصه فناوری در کنار صنعت گردشگری تبدیل شوند. آن‌ها همچنین گفتند که برای تحقق این امر، به سرمایه‌گذاری روی تیم‌های کوچک استارتاپی روی آورده‌اند تا بتوانند سبد محصولات خود را توسعه دهند.

«مسعود طباطبایی» مدیرعامل علی بابا در این نشست از ۵ سال فعالیت این شرکت گفت و تاکید کرد که امروز علی بابا دارای بیش از ۶ برند است و تبدیل به پورتال جامع گردشگری ایران شده است. به گفته طباطبایی، آنها با سرمایه‌گذاری در مجموعه‌های متعدد قصد دارند تا تبدیل به یکی از بازیگران عرصه تکنولوژی شوند. مدیرعامل علی بابا در پاسخ به این سوال دیجیاتو که آیا اکنون این هلدینگ یکی از تخصص‌های خود را در سرمایه‌گذاری استارتاپی می‌بیند، پاسخ داد:

«این که بازیگران بزرگ از استارتاپ‌ها و شرکت‌های کوچک حمایت کنند یک مساله دور از ذهن نیست و یک امر کاملا طبیعی در دنیاست. هلدینگ توشا بازوی سرمایه‌گذاری علی بابا است که در آن به حمایت از استارتاپ‌هایی می‌پردازیم که به نظرمان حرفی برای گفتن دارند و در راستای اهداف شرکت می‌توانند خوش بدرخشند. ما هم برای پر کردن سبد محصولات خود و هم ادامه راه اکوسیستم این کار را می‌کنیم، همانطور که مرسدس بنز با رقیب دیرینه خود یعنی BMW به مشارکت می‌رسد تا CAR2GO را بسازد چرا که این‌ها می‌دانند دنیای آینده مثل امروز پیش نخواهد رفت و نباید از غول‌های بزرگ دیگر جا بمانند.»

در بخش دیگری از نشست خبری، مدیرعامل علی بابا به دستیار هوشمند دابی اشاره کرد؛ یک فناوری که از دل تیم حمایت شده آنها یعنی ققنوس بیرون آمده و اولین دستیار صوتی فارسی زبان شناخته می‌شود. به گفته طباطبایی، این دستیار هوشمند در مرحله اولیه خود به سر می‌برد. «توحید علی اشرفی» مدیر بازاریابی علی‌بابا تاکید دارد که دابی در مرحله یادگیری است و در همین مرحله آغازین پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته: «ماشین با یادگیری پیشرفت می‌کند و هرچه بیشتر با کاربران در ارتباط باشد، عملکرد بهتری از خود نشان خواهد داد.»

در همین راستا مدیرعامل علی بابا به دیجیاتو می‌گوید که آنها باور دارند مراحل کار دابی طوری پیش می‌رود که تا یکسال آینده بهره‌برداری نهایی و کاملی از آن می‌توان انجام داد. به گفته طباطبایی الگوریتم‌هایی که برای پیشرفت دابی برنامه‌ریزی شده طوری پیش می‌رود که تا یک سال آینده این دستیار صوتی هوشمند را به مرحله نهایی تکامل خود نزدیک خواهد کرد. او در پاسخ دیگر خبرنگار دیجیاتو مبنی بر اینکه آیا رشد و توسعه دابی به معنای از بین رفتن کار صدها نیروی پشتیبان فعلی شرکت است می‌گوید:

«خیر. ما دائما در تکاپوی این هستیم که اساسا مشتری نیازی نداشته باشد تا با مرکز تماس ما ارتباط برقرار کند. در واقع دابی اولین مرحله تماس با مشتری را سپری خواهد کرد وگرنه ما کارهای زیادی با مشتری داریم که توسط نیروی انسانی ما انجام خواهد شد. بخش کال سنتر یا همان پشتیبان تلفنی ما اگر دیگر جواب تلفن اولیه مشتری‌ها را ندهد، دلیل بر این نیست که دیگر در مجموعه ما کاری برای او وجود ندارد؛ بلکه ما می‌خواهیم پا را فراتر بگذاریم و کاری کنیم که این تیم به مشاوران و راهنمایان سفر کاربران تبدیل شده و کار خود را به مرحله بعدی برسانند.»

دستیار صوتی هوشمند فارسی زبان

علی اشرفی نیز با اشاره به سرمایه‌گذاری‌ در مجموعه‌هایی چون مدگو (فعال در زمینه توریسم سلامت) و نشانت (فعال در زمینه اینفلوئنسر مارکتینگ) و Hello Persia (فعال در زمینه ورود گردشگران خارجی) تاکید دارد که علی بابا در آینده اقدامات بیشتری در زمینه سفر انجام خواهد داد: «همین زمینه فعلی فروش بلیت را به حد اعلای خود می‌رسانیم.» او با اشاره به این مساله که بازار گردشگری در کشور بسیار بزرگ است و انحصارگرایی در آن معنا ندارد نیز گفت:

«ما بیش از ۶۰ درصد سهم بازار گردشگری آنلاین را در اختیار داریم اما این رقم در واقع ۱۰ درصد سهم گردشگری کل کشور هم نیست؛ این بازار بسیار بزرگ است و ما در کنار دیگر بازیگران به رشد آن به وسیله تکنولوژی ادامه خواهیم داد.»

طباطبایی در خاتمه این نشست نیز با اشاره به اجرایی شدن رمز یکبار مصرف بانکی تاکید کرد که این سیاست ممکن است ضربه بزرگی به توسعه تجارت الکترونیک کشور بزند چرا که درباره آن درست اطلاع رسانی نشده است: «احتمالا بازار اینترنتی کشور با یک شوک بزرگ روبرو خواهد شد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Arohap
    Arohap | ۲۵ آذر ۱۳۹۸

    انصافا اولبن دستیار صوتی نیستش دابی
    خیلی برنامه های دیگه اومدن که شروع چندین برابر بهتر از دابی داشتن

مطالب پیشنهادی