ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دوربین گلکسی +S11 از ترکیب 9 تایی پیکسل ها و زوم اپتیکال پریسکوپی بهره می برد

یکی از افشاگران شناخته شده دنیای تکنولوژی تصویر جدیدی از گلکسی اس 11 پلاس منتشر کرده که نشان می دهد پرچمدار بعدی سامسونگ برخلاف شایعات، دوربین چهارگانه خواهد داشت. «Ice Universe»، از افشاگران معروف دنیای ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | ۱۹:۳۰

یکی از افشاگران شناخته شده دنیای تکنولوژی تصویر جدیدی از گلکسی اس 11 پلاس منتشر کرده که نشان می دهد پرچمدار بعدی سامسونگ برخلاف شایعات، دوربین چهارگانه خواهد داشت.

«Ice Universe»، از افشاگران معروف دنیای تکنولوژی، تصویری در توییترش منتشر کرده که از چینش عمودی سنسورها در گلکسی اس 11 پلاس خبر می دهد که دوربین زمان پرواز  (ToF) و فلش LED آنها را همراهی می کنند.

در این تصویر که در ادامه ملاحظه می کنید، دیگر خبری از پیکربندی نامتناسب رندرهای قبلی نیست و دوربین های فوق عریض، اصلی و همچنین دوربین پریسکوپ (با ظاهر مربع شکل) مشاهده می شوند:

دوربین گلکسی اس 11 پلاس

رندرهای 360 درجه ای که پیشتر از گلکسی اس 11 پلاس منتشر شده بودند، پیکربندی پنج گانه دوربین و قرارگیری X شکل سنسورها را نشان می دادند. البته در شایعات قبلی اطلاعاتی در مورد عملکرد سنسور پنجم در دسترس نبود. احتمال دارد کاربرانی که رندرهای این گوشی را ساخته اند، سنسورهای دوربین زمان پرواز را با دو دوربین مجزا اشتباه گرفته اند.

سامسونگ اوایل سال جاری میلادی کمپانی Corephotonics را به قیمت 150 میلیون دلار خرید. این شرکت متخصص تولید دوربین های بزرگنمایی برای تلفن های هوشمند بوده و دوربین پریسکوپ محصولات اوپو نیز ساخت همین کمپانی است.

گلکسی اس 11 از دوربین 108 مگاپیکسلی برخوردار است که در حالت پیش فرض با ترکیب 9 تایی پیکسل ها (با ابعاد 2.4 میکرونی هر پیکسل) و در حالت 12 مگاپیکسلی عکس برداری می کند. با این اوصاف می توان انتظار تصاویر بسیار باکیفیتی را از دوربین این گوشی داشت. گفته می شود گلکسی فولد 2 نیز از این سنسور در کنار دوربین تله فوتو با بزرگنمایی اپتیکال 5 برابری بهره خواهد برد.

پیش بینی می شود سری گلکسی اس 11 با پشتیبانی از شبکه 5G، نمایشگر 120 هرتز، باتری حجیم و چیپست قدرتمند اسنپدراگون 865 معرفی شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • pesar
    pesar | ۲۵ آذر ۱۳۹۸

    هر يك پيكسلو 9 تا ميكنه؟!

    يعني در اصل سنسور و لنز همون 12 مگاپيكسله فقط كپي ميكنه هر يك پيكسلو؟!

    من ديگه حرفي ندارم?

    • یحیی خالدی
      یحیی خالدی | ۲۵ آذر ۱۳۹۸

      شما مساله رو برعکس متوجه شدین
      در حالت پیش فرض هر 9 پیکسل رو ترکیب میکنه که میشه 12 مگاپیکسل 2.4 میکرونی
      مثلا شیائومی نوت 8 پرو دوربینش 64 مگاپیکسله ولی 4 پیکسل رو ترکیب میکنه میشه 16
      ولی شیائومی میشه تصویر 64 مگ هم گرفت سامسونگ هم مطمئنا این حالت رو داره

      در اصل دوربین 108 مگاپیکسله
      ولی چون اندازه پیکسل ها کوچیکه نور کمتری هم دریافت میکنه ولی با ترکیب چند پیکسل با هم تصویر بهتری دریافت میکنه

مطالب پیشنهادی