ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شکایت از اپل و چند شرکت بزرگ دیگر به اتهام استفاده از کودکان کار

یکی از مدافعان بین المللی حقوق بشر از اپل، گوگل، دل، مایکروسافت و تسلا به اتهام دست داشتن در سوء استفاده از کودکان کار در جمهوری دموکراتیک کنگو شکایت کرد. این شرکت ها متهم هستند ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰

یکی از مدافعان بین المللی حقوق بشر از اپل، گوگل، دل، مایکروسافت و تسلا به اتهام دست داشتن در سوء استفاده از کودکان کار در جمهوری دموکراتیک کنگو شکایت کرد. این شرکت ها متهم هستند با آگاهی از اینکه کبالت مورد نیاز آنها توسط کودکان کار استخراج شده است، از آنها در باتری محصولات خود استفاده کرده اند.

این شکایت توسط فردی به نام Terrence Collingsworth از مدافعان بین المللی حقوق بشر به نمایندگی از قربانیان و دیگر افراد آسیب دیده تنظیم شده و قرار است در آینده شرکت های دیگری نیز به آن اضافه شوند.

در این پرونده با اشاره به اینکه کودکان مجبور هستند با کار تمام وقت درس و مدرسه را قربانی استخراج کبالت در معادن بسیار خطرناک کنند، آمده است:

«آنها همواره در معرض خطر نقص عضو و کشته شدن به دلیل فروریختن دیواره های تونل معدن و خطرات دیگر قرار دارند. کبالت، از مهم ترین مواد به کار رفته در باتری های لیتیوم یونی شرکت های ذکر شده و همچنین تمام شرکت های فناوری و سازندگان خودرو برقی در دنیاست.»

قربانیان با این شکایت نامه به دنبال کشاندن شرکت های مورد بحث به دادگاه و دریافت غرامت هستند. متقبل شدن هزینه های درمانی افراد بازمانده و پرداخت خسارت های زیست محیطی، از دیگر اهداف شاکیان این پرونده است.

اپل تاکنون نظری در رابطه با اتهامات این پرونده نداده است. این شرکت اواسط شهریور ماه امسال به نقض قوانین کارگری در کارخانه تولید آیفون در چین متهم شد.

سال 2016 عفو بین الملل مدعی شد برخی شرکت ها از جمله اپل، سامسونگ، سونی و مایکروسافت از تولیدکنندگانی که از افراد کم سن و سال در معادن استفاده می کنند، کبالت می خرند. در آن زمان اپل مدعی شد از منشا کبالت های خریداری شده بی خبر بوده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تجارت کبالت، پیشنهاد می کنیم مقاله از معادن پرخطر کنگو تا موبایل ها و لپ تاپ ها؛ نگاهی به تجارت خونین کبالت در دنیا را مطالعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • علی
    علی | ۲۶ آذر ۱۳۹۸

    لینک خبر در انتهای متن، گزارشیه که دیگه نه عکس‌هاش موجوده، نه ویدیوهاش در دسترسن. یعنی کل مدیا رو بعد از دو سه سال پاک می‌کنید؟

    • پیمان حسنی
      پیمان حسنی | ۲۶ آذر ۱۳۹۸

      سلام دوست عزیز
      عکس ها و ویدیوها بدون مشکل نمایش داده میشن. دوباره امتحان کنید.

مطالب پیشنهادی