ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بریتانیا فروش گوشی‌های قفل شده توسط اپراتورها را ممنوع می‌کند

بر اساس طرح جدید آفکام اپراتورهای موبایل از این پس نمی‌توانند گوشی‌های قفل شده به بازار عرضه کنند. این بدان معناست که کاربران دیگر محدود به استفاده از یک اپراتور نیستند و به سادگی می‌توانند ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۶ آذر ۱۳۹۸ | ۲۰:۲۰

بر اساس طرح جدید آفکام اپراتورهای موبایل از این پس نمی‌توانند گوشی‌های قفل شده به بازار عرضه کنند. این بدان معناست که کاربران دیگر محدود به استفاده از یک اپراتور نیستند و به سادگی می‌توانند بین اپرتورها ترابرد کنند.

گوش قفل شده توسط اپراتور به این معناست که برای مثال اگر کاربری گوشی خود را از ورایزن بگیرد، نمی‌تواند با تعویض سیم کارت خود به T-Mobile، از گوشی استفاده کند. این کار باعث شده بود تا تعویض اپراتورها بسیار سخت و طاقت‌فرسا شود.  با این حال بعضی از اپراتورها، گوشی‌های غیر قفل شده نیز عرضه می‌کنند ولی بسیاری از آن‌ها همچنان بر فروش گوشی قفل شده پافشاری می‌کنند.

با این حال همچنان می‌توان گوشی قفل شده را با پرداخت مبلغی در حدود ۱۳ دلار، به یک گوشی قفل نشده تبدیل کرد. اما آفکام (سازمان ارتباطات بریتانیا) طی تحقیقاتش متوجه شده که این فرآیند برای کاربران بسیار سخت است و به عنوان یک مانع دیده می‌شود. همچنین آفکام می‌گوید یک سوم از کاربران از باز کردن قفل اپراتوری گوشی‌های خود ناامید شده یا باید مدت‌های طولانی را برای دریافت کد فعال‌سازی، صبر کنند. همچنین بسیاری از دست دادن خدمات را نگران کننده می‌داند و اصلا به سراغ این کار نمی‌روند.

آفکام

آفکام می‌گوید با طرحی که پیشنهاد داده است، کاربران می‌تواند از طریق فرستادن پیام کوتاه، بدون تعویض شماره همراه خود، اپراتور را تغییر دهند. (مانند همان سیستم ترابرد ایران). لیندزی فاسل (Lindsey Fussell) مدیر گروه مشتریان آفکام می‌گوید:

تغییر اپراتور عملی سخت است. با پیاده‌سازی طرح ما، کاربران می‌توانند آزادانه اپراتور خود را تغییر دهند و هم در زمان و وقت صرفه‌جویی کرده و هم تعرفه‌های بهتری را انتخاب کنند.

علاوه بر این آفکام در حال ارائه طرحی جداگانه برای تغییر بهتر و ساده‌تر ارائه دهندگان اینترنت خانگی است. طرح فعلی، تغییر سرویس از بستر‌های خدماتی مختلف مثل فیبر نوری به کابل‌های دیگر را سخت کرده است، از همین رو آفکام قصد ترمیم این فرایند را هم دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی