ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ترادپت

کاوش در اعماق دریا با ناوگانی از ربات‌های خودران؛ ایده استارتاپ ترادپت

اقیانوس‌ها آن قدر بزرگ و گسترده هستند که هنوز بسیاری از مناطق آن ناشناخته باقی‌مانده و احتمالا گنجینه‌ای از داده‌های کشف نشده را در دل خود پنهان کرده‌اند. روش‌های فعلی نقشه‌برداری و جمع‌آوری داده‌ها، معمولا ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۶ آذر ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

اقیانوس‌ها آن قدر بزرگ و گسترده هستند که هنوز بسیاری از مناطق آن ناشناخته باقی‌مانده و احتمالا گنجینه‌ای از داده‌های کشف نشده را در دل خود پنهان کرده‌اند. روش‌های فعلی نقشه‌برداری و جمع‌آوری داده‌ها، معمولا هزینه‌های زیادی را به همراه دارند و همواره دخالت انسان نیز در آن وجود داشته است. اما استارتاپ ترادپت قصد دارد به کمک ربات‌های خودران، برای همیشه این معضل را برطرف کند.

استارتاپ ترادپت (Terradepth) که توسط دو تن از بازنشستگان نیروی دریایی آمریکا در شهر آستین تگزاس فعالیت خود را آغاز کرده، قصد دارد به کمک وسایل نقلیه خودران، دسترسی به اطلاعات اعماق اقیانوس‌ها را در قالب سرویس داده‌ها ارائه کند. برای شروع نیز در دور اول جمع‌آوری سرمایه، توانسته مبلغ ۸ میلیون دلار از کمپانی سیگیت دریافت کند.

ترادپت

این سرمایه باعث می‌شود تا استارتاپ ترادپت بتواند به دنبال آزمایش تکنولوژی بلندپروازانه خود در آب‌های آزاد برود. بعد از آن، این استارتاپ قصد دارد تا با گسترش عملیات‌های خود، ناوگانی از ربات‌های خودران زیردریایی را به اعماق دریا‌ها بفرستد. استارتاپ مذکور نام ربات‌ها خود را «وسایل نقلیه هیبریدی خودران» انتخاب کرده که با ختصار به آن‌ها AxV نیز می‌گویند.

ترادپت مدعی شده که تکنولوژی این‌ شرکت، می‌تواند در مقیاس بسیار بزرگ با هزینه‌های اندک نیز کار کند و دلیل آن هم تنها مربوط به ربات‌های خودران است که پیش از این در دسترس نبودند. هدف این شرکت نیز ارائه داده‌های خام و اطلاعات پردازش شده توسط یادگیری ماشین اختصاصی این شرکت است که در بستر تحلیلگرهای متفرقه یا مخصوص خود این کمپانی پردازش می‌شوند.

ترادپت

از دیگر اهداف این شرکت نیز می‌توان به ارائه تصویربرداری چند طیفی، نظارت و بیش‌بینی بر سرویس‌های وسط دریا و منابع اشاره کرد. علاوه بر دو موسس این استارتاپ، ترادپت از چند مهندس حوزه رباتیک و متخصصین نرم‌افزار و سخت‌افزار نیز بهره می‌برد. همچنین سرویس‌های ارائه شده توسط این کمپانی جوری طراحی شده تا خودروهای کف اقیانوسی بتوانند با ربات‌های واقع در سطح زمین ارتباط برقرار کنند که در ادامه داده‌ها توسط این ربات‌ها به ماهواره‌ها و مراکز داده مخابره شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی