ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بوئینگ تولید هواپیمای 737 مکس را متوقف می کند

شرکت بوئینگ اعلام کرد که به دلیل پروسه ادامه دار بررسی امنیتی اداره هوانوردی فدرال آمریکا (FAA)، این شرکت ماه آتی تولید هواپیمای بوئینگ 737 مکس را متوقف می کند. با پایان یافتن سال 2019، ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۶ آذر ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

شرکت بوئینگ اعلام کرد که به دلیل پروسه ادامه دار بررسی امنیتی اداره هوانوردی فدرال آمریکا (FAA)، این شرکت ماه آتی تولید هواپیمای بوئینگ 737 مکس را متوقف می کند.

با پایان یافتن سال 2019، بوئینگ 737 مکس همچنان موفق به دریافت مجوزهای لازم برای پرواز نشده و این مساله روی تولید این هواپیما تاثیر گذاشته است.

بوئینگ با انتشار بیانیه ای در وب سایت خود اعلام کرد که پروسه ارزیابی امنیتی اداره هوانوردی فدرال آمریکا در سال 2020 پابرجا خواهد ماند و این شرکت به همین دلیل تولید هواپیمای بوئینگ 737 مکس را در ماه ژانویه متوقف می کند.

بوئینگ تولید هواپیمای بوئینگ 737 مکس را در ماه ژانویه 2020 متوقف می کند

هنوز معلوم نیست بوئینگ تا چه مدت زمانی قصد دارد هواپیمای گفته شده را از خط تولید خارج نگه دارد. این موضوع به دریافت مجوز برای پرواز دوباره این هواپیما بستگی دارد و باید دید اداره هوانوردی فدرال این کشور اصلاً مجوزی برای پرواز دوباره به این هواپیما می دهد یا خیر.

ایرلاین ها تا ماه مارس سال آینده میلادی استفاده از بوئینگ 737 مکس را متوقف کرده اند و دریافت مجوز تا این تاریخ نیز در هاله ای از ابهام قرار دارد.

به طور تقریبی 400 هواپیمای بوئینگ 737 مکس در آشیانه های بوئینگ نگهداری می شوند که فروش آنها به دلیل نقص فنی این هواپیما با مشکل مواجه شده است. البته بوئینگ می گوید فروش این هواپیما کمترین تاثیر را در برنامه های طولانی مدت این کمپانی دارد.

بوئینگ 737 مکس

بدون شک توقف تولید هواپیمای مورد بحث بوئینگ را دچار زیان مالی خواهد کرد. ولی ضرر و زیان مالی این شرکت در مقایسه با مردم بیگناهی که هواپیماهای این شرکت به کشتن داده اند، قابل مقایسه نیست.

7 آبان ماه سال 97 یک فروند هواپیمای بوئینگ 737 مکس متعلق به شرکت Lion Air اندونزی از جاکارتا عازم پانگ‌کال پیانگ، اندونزی بود که در دریای جاوه سقوط کرد و تمامی 189 سرنشین آن جان باختند.

19 اسفند ماه 97 دومین هواپیمای 737 مکس متعلق به خطوط هوایی اتیوپی دقایقی پس از بلند شدن از روی باند فرودگاه دچار سانحه شد و همه 157 سرنشین را به کام مرگ فرو برد.

بوئینگ علت سوانح این هواپیما را توسعه نرم افزارهای آن توسط مهندسین کم تجربه هندی عنوان کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی