ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

با لامبورگینی اوروس وناتوس آشنا شوید؛ پروژه ای هیجان انگیز از شرکت منصوری [تماشا کنید]

بی تردید لامبورگینی اوروس یکی از سریع ترین کراس اوورهای حال حاضر جهان به شمار می رود. این خودرو که اولین شاسی بلند تولید انبوه سنت آگاتایی ها به حساب می آید، در دسامبر 2017 ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۶ آذر ۱۳۹۸ | ۱۹:۴۵

بی تردید لامبورگینی اوروس یکی از سریع ترین کراس اوورهای حال حاضر جهان به شمار می رود. این خودرو که اولین شاسی بلند تولید انبوه سنت آگاتایی ها به حساب می آید، در دسامبر 2017 رونمایی شده و از همان بدو ورود به بازار توانسته به لحاظ فروش بسیار موفق عمل کند.

مثل دیگر محصولات لامبورگینی، اوروس هم از طراحی جذاب و هیجان انگیزی برخوردار است، هر چند در این بین برخی نیز انتقادهایی را نسبت به آن وارد می کنند.

کمپانی منصوری که به عنوان یکی از بزرگ ترین نام ها در دنیای تیونینگ شناخته می شود، در دوره اخیر نمایشگاه خودروی ژنو نشان داد که پکیجی ویژه برای ارتقای نمای ظاهری لامبورگینی اوروس توسعه داده است. این پکیج وناتوس (Venatus) نامگذاری شده و با سفارش آن جذابیت بصری اوروس فوق العاده افزایش می یابد.

پکیج وناتوس شامل اجزای متعددی است که از مهم ترین آنها باید به مواردی مثل سپر جلو و عقب، کاپوت، گلگیرها، رکاب های جانبی و باله آپشنال عقب اشاره کنیم. عمده این اجزا جنسی از فیبرکربن داشته و با رنگ بندی متنوعی قابل انتخاب هستند. ترکیب رنگ مشکی و قرمزی که منصوری در نظر گرفته، جزو بهترین ها بوده و همانطور که در کلیپ ضمیمه شده می توانید مشاهده فرمایید، جلوه ای ویژه به لامبورگینی اوروس می بخشد.

خروجی های اگزوز سه گانه ای که در قسمت میانی سپر عقب جا خوش کرده اند، یکی از المان های بسیار دلربای اوروس وناتوس هستند. این خروجی ها ظاهرا از سوپر اتومبیل چند میلیون دلاری آپولو Intensa Emozione اقتباس شده اند.

2020_Mansory_Lamborghini_Urus_VENATUS

اما برخلاف نمای ظاهری و داخلی، در پکیج وناتوس خبری از تغییرات در بخش فنی نیست. البته از آنجایی که موتور اوروس در حالت استاندارد هم عملکرد بسیار خوبی دارد، شاید به همین خاطر منصوری تصمیم گرفته پکیج خود را به ارتقای بدنه و کابین خودرو محدود کند.

2020_Mansory_Lamborghini_Urus_VENATUS 2

احتمالا می دانید نیروبخش اوروس یک موتور 4 لیتری V8 توربوشارژ است که توانایی تولید 641 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور را دارد. این موتور در حقیقت توسط آئودی توسعه یافته و در چند محصول دیگر از خانواده فولکس واگن از جمله پورشه کاین و پانامرا، آئودی A8 و بنتلی کانتیننتال نیز به کار گرفته شده است.

با تکیه بر چنین موتور قدرتمندی، کراس اوور 2.2 تنی لامبورگینی برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت تنها به 3.6 ثانیه زمان نیاز دارد. در صورت فراهم بودن مسیر مستقیم و فشردن پدال گاز تا انتها، اروس می تواند به نهایت سرعت 305 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی