ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شکست اسپیس ایکس در بازیابی سپر حرارتی فالکون 9 پس از پرتاب موفق

کمپانی اسپیس ایکس روز دوشنبه راکت فالکون 9 و ماهواره حامل آن را از مقر کیپ کاناورال به فضا پرتاب کرد و پیش از تعطیلات آخر هفته ماموریت بزرگ دیگری را با موفقیت انجام داد. ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۶ آذر ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

کمپانی اسپیس ایکس روز دوشنبه راکت فالکون 9 و ماهواره حامل آن را از مقر کیپ کاناورال به فضا پرتاب کرد و پیش از تعطیلات آخر هفته ماموریت بزرگ دیگری را با موفقیت انجام داد.

دیروز (25 آذر) ساعت 7:10 شب به وقت محلی، راکت فالکون 9 اسپیس ایکس از پایگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال (Cape Canaveral Air Force Station) در ایالت فلوریدا به فضا پرتاب شد و ماهواره مخابراتی را در مدار زمین رها کرد.

پرتاب موفقیت آمیز راکت فالکون 9 اسپیس ایکس

سی و سه دقیقه پس از پرتاب، ماهواره ارتباطی ساخت شرکت بوئینگ به نام JCSAT-18 / Kacific-1 از دماغه راکت فالکون 9 جدا شد و پس از قرارگیری در مدار زمین‌ثابت (Geostationary orbit)، ماموریت با موفقیت به پایان رسید.

قسمتی از ماهواره که JCSAT-18 نام دارد پوشش ارتباطی را برای منطقه آسیا-اقیانوسیه فراهم خواهد کرد و بخش دیگر ماهواره با نام Kacific1، کشورهای جنوب شرقی آسیا و جزایر اقیانوس آرام که دسترسی کمی به اینترنت دارند را تحت پوشش خود قرار خواهد داد.

کمپانی اسپیس ایکس موفق شد مرحله اول راکت فالکون 9 را به کمک کشتی مهار کند ولی بازیابی سپرهای حرارتی راکت به کمک کشتی هایی که در اقیانوس آتلانتیک مستقر شده بودند، با موفقیت همراه نبود.

فرود موفقیت آمیز بوستر راکت فالکون 9

اسپیس ایکس با انتشار توییتی اعلام کرد که سپرهای حرارتی راکت مذکور «با فاصله کم» از کشتی های  Ms. Tree و Ms. Chief عبور کردند و نتوانستند روی آنها فرود بیایند. البته این شرکت اضافه کرد که تیم هایی را برای بازیابی سپرهای حرارتی اعزام خواهد کرد و پس از بیرون کشیدن آنها از آب، در مورد استفاده کردن از آنها در ماموریت های آینده تصمیم گیری خواهد کرد.

اواسط مرداد ماه امسال اسپیس ایکس موفق شد سپر حرارتی راکت فالکون 9 را به کمک کشتی با موفقیت مهار کند. ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس در آن زمان گفت که با هر بار سقوط سپر حرارتی به دریا این شرکت به طور تقریبی 6 میلیون دلار ضرر می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی