ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استارتاپ Skyryse اولین هلیکوپتر کاملا خودران را به پرواز درآورد

استارتاپ اسکای‌رایز (Skyryse) به منظور گسترش فناوری خودران در خودروهای عمودپرواز، اولین هلیکوپتر کاملاً خودران دنیا را به پرواز درآورد. استارتاپ مذکور در این پروژه از فناوری خودران خود به نام Flight Stack استفاده کرد ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۷ آذر ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

استارتاپ اسکای‌رایز (Skyryse) به منظور گسترش فناوری خودران در خودروهای عمودپرواز، اولین هلیکوپتر کاملاً خودران دنیا را به پرواز درآورد.

استارتاپ مذکور در این پروژه از فناوری خودران خود به نام Flight Stack استفاده کرد که در حال حاضر با هلیکوپتر رابینسون R-44 سازگار است. مساله ای که فناوری اسکای‌رایز را از دیگر پروژه های عمودپرواز خودران (autonomous VTOL) متمایز می کند، این است که با هلیکوپترهای فعلی سازگار بوده و نیازی به تولید هلیکوپتر جدید نیست.

فناوری مورد بحث شامل ابزارهای کنترل پرواز است که پرواز کاملاً خودران را امکان پذیر کرده یا کنترل بعضی قسمت ها را به دست می گیرند. استارتاپ مذکور این فناوری را به کروز کنترل خودرو تشبیه کرده است.

این سیستم در هماهنگی با سنسورها و داده های پروازی، به هدایت و پرواز پایدار هلیکوپتر کمک می کند. یک سیستم امنیتی حرکت های هلیکوپتر را کنترل کرده و از کارهایی که می توانند منجر به سانحه شوند، جلوگیری می کند.

فناوری Flight Stack حسگرهایی موسم به «بالگردنشین هوشمند» (Smart Helipad) دارد که روی زمین نصب شده و اطلاعات مفیدی شامل وضعیت آب و هوا و داده های اجسام پرنده (مثل پرندگان یا پهپادها) را به هلیکوپتر مخابره می کنند.

استارتاپ Skyryse اولین هلیکوپتر خودران را به پرواز درآورد

مجموعه این سیستم ها با شبکه های کنونی اداره هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) سازگار بوده و قابلیت برقراری ارتباط با سیستم های کنترل ترافیک هوایی برای نظارت بر مسیرهای پروازی، ارتفاع و دیگر اطلاعات ضروری پرواز را دارند.

استارتاپ اسکای‌رایز فقط به نمایش فناوری خود بسنده کرد و اطلاعاتی از زمان بهره برداری تجاری از آن منتشر نکرد. اگر شرکت های هلیکوپتر سازی به فناوری این استارتاپ روی خوش نشان دهند، می توان به فراگیر شدن هلیکوپترهای خودران امیدوار بود که شرکت ها را از تولید هلیکوپترهای جدید بی نیاز می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی