ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساخت خمیردندان به شکل قرص؛ راهکار تازه حفظ محیط زیست

دو کارآفرین کانادایی پس از ماه ها آزمایش و امتحان کردن صدها فرمول مختلف، خمیر دندان قرص شکلی ساخته اند که علاوه بر حفظ محیط زیست، کاربر را از تیوب پلاستیکی خلاص می کند. سالانه ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۷ آذر ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

دو کارآفرین کانادایی پس از ماه ها آزمایش و امتحان کردن صدها فرمول مختلف، خمیر دندان قرص شکلی ساخته اند که علاوه بر حفظ محیط زیست، کاربر را از تیوب پلاستیکی خلاص می کند.

سالانه صدها میلیون بسته خالی خمیر دندان در دنیا وارد زباله دان ها می شوند. تیوب خمیر دندان از چندین لایه پلاستیک، پلیمر و رزین ساخته شده و قابل بازیافت نیست و تجزیه شدنش 500 سال طول می کشد.

این دو کارآفرین برای مقابله با این معضل، قرص کوچک سفید رنگی ساخته اند که می تواند جایگزین خمیردندان معمولی شود. این قرص پس از خرد شدن در دهان کف کرده و کاربر می تواند طبق روال دندان های خود را مسواک کند.

این محصول با شعار تغییر خمیر دندان ها، Change Toothpaste نام گرفته و عاری از فلوراید، گلوتن، محصولات لبنی، آجیل و سویا است و افراد گیاه‌خوار نیز می توانند از آن استفاده کنند.

از مواد تشکیل دهنده این خمیر دندان می توان به دی کلسیم فسفات (Dicalcium phosphate)، اریتریتول (erythritol)، زایلیتول (xylitol)، طعم دهنده نعناعی، سدیم C14-16 الفین سولفونات، بی کربنات سدیم، منتول (menthol)، سیلیسیم دی اکسید (silicon dioxide) و عصاره گیاه Mentha spicata اشاره کرد.

ساخت خمیر دندان قرص شکل توسط کارآفرینان کانادایی

این دو کارآفرین به نام های Mike Medicoff و Damien Vince، قبل از تولید این خمیردندان با دندانپزشکان و پزشکان مختلف مشورت کرده اند تا از بی ضرر بودن مواد تشکیل دهنده آن برای کودکان و بزرگسالان مطمئن شوند.

خمیردندان قرص شکل در بسته های 65 عددی سازگار با محیط زیست و با قیمت 9.95 دلار وارد بازار خواهد شد. همانطور که گفته شد این محصول عاری از فلوراید است اما سازندگان قول داده اند تا به زودی نمونه حاوی فلوراید را نیز بسازند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • saeed۱۹۸۵۹
    saeed۱۹۸۵۹ | ۲۷ آذر ۱۳۹۸

    چه قدر گرونه

مطالب پیشنهادی