ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هزینه ساخت هایپرلوپ
تکنولوژی

هزینه ساخت هر کیلومتر هایپرلوپ ۳۳ میلیون دلار است

هزینه ساخت هایپرلوپ در مسیر ۷۵۶ کیلومتری بین شیکاگو تا پیتزبورگ بالغ بر ۲۵ میلیارد دلار برآورد شده است. پس از اتمام دوران تعریف و تمجید از مزایا و ویژگی های خیره کننده استفاده از هایپرلوپ ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۷ آذر ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

هزینه ساخت هایپرلوپ در مسیر ۷۵۶ کیلومتری بین شیکاگو تا پیتزبورگ بالغ بر ۲۵ میلیارد دلار برآورد شده است.

پس از اتمام دوران تعریف و تمجید از مزایا و ویژگی های خیره کننده استفاده از هایپرلوپ حالا نوبت آن رسیده که شرکت ها تعارفات را کنار گذاشته و صورت حساب ها را برای مشتریان خود ارسال کنند. در یکی از این صورت حساب ها کمپانی HTT هزینه اجرای نخستین پروژه هایپرلوپ بین شیکاگو و پیتزبورگ را ۲۵ میلیارد دلار عنوان کرده که سرسام آور به نظر می رسد.

کمپانی HTT و آژانس NOACA اوهایو برای برآورد دقیق هزینه پروژه مورد بحث ۱.۲ میلیون دلار هزینه کرده اند که نتیجه آن گزارشی ۱۵۷ صفحه ای است. بر این اساس ساخت هایپرلوپ در مسیر ۷۵۶ کیلومتری که شیکاگو را به کلیولند و سپس پیتزبورگ متصل می کند، حدود دو سال زمان برده و ۲۵ میلیارد دلار هزینه در پی دارد. با این وجود در جمع بندی تحقیق به این نکته اشاره شده که مزایای این سامانه برای اقتصاد و محیط زیست به هزینه آن می چربد.

هزینه ساخت هایپرلوپ

در حال حاضر پیمایش مسیر ۷۵۶ کیلومتری بین این شهرها با خودرو شخصی ۸ ساعت، با راه آهن ۱۰ ساعت و از طریق هواپیما حدود ۹۰ دقیقه زمان می برد. این در حالی است که بر اساس مطالعه  کمپانی HTT هایپرلوپ به لطف حداکثر سرعت ۱۲۰۰ کیلومتر بر ساعت خود در کمتر از ۶۰ دقیقه این مسیر را طی می کند. در صورت تقسیم حداکثر سرعت بر مسافت این بازه زمانی باید کمتر باشد اما مشکل اینجاست که خط مستقیمی بین این شهرها وجود ندارد و برای عبور از پیچ و خم ها باید سرعت کپسول کم شود.

هزینه انجام سفر هنوز مشخص نشده و حتی در این گزارش هم در یک اسلاید هزینه بلیط تک سفره بین شیکاگو و کلیولند ۴۰ دلار ذکر شده اما در بخشی دیگر رقم آن معادل دو سوم بلیط هواپیمای این مسیر برآورده شده که ۱۵۳ دلار از آب در می آید.

هرچند سیستم هایپرلوپ خودران است  اما از نظر کمپانی HTT یکی از روش های درآمدزایی فروش اجناس در کپسول ها است که البته بهای آنها شباهتی به اجناس عرضه شده در مترو نخواهد داشت. در صورت تحقق این پروژه نوبت به فازهای دوم و سوم می رسد که در آن میلواکی، بالتیمور، نیویورک، واشنگتن، تورنتو و مونترال کانادا به شبکه هایپرلوپ خواهند پیوست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • jim kabir
    jim kabir | ۲۷ آذر ۱۳۹۸

    صد در صد اجراش میکنن
    و یه چیز شاهکار میسازن

مطالب پیشنهادی