ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دستیار گوگل
تکنولوژی

چگونه مکالمات خود با دستیار گوگل را پاک کنیم

صحبت با دستیار گوگل یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای دریافت پاسخ و انجام کارهای روزانه است. فقط کافیست آن را صدا کنید و سوالتان را بگویید تا در چند ثانیه کارتان انجام شود. اما گاها ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۷ آذر ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

صحبت با دستیار گوگل یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای دریافت پاسخ و انجام کارهای روزانه است. فقط کافیست آن را صدا کنید و سوالتان را بگویید تا در چند ثانیه کارتان انجام شود. اما گاها پیش می‌آید که دستیار گوگل به سوالی پاسخ می‌دهد که شما نمی‌خواستید از آن بپرسید یا کلا به صحبت‌های شما گوش می‌دهد و دلتان نمیخواهد آن مکالمه در سرورهای گوگل ذخیره شود. برای این منظور راه حلی وجود دارد تا مکالمه‌های شما با دستیار گوگل برای همیشه پاک شود.

اگر دستگاه شما به حساب کاربری گوگل متصل باشد، تقریبا هر کاری که با آن بکنید در سرورهای گوگل ذخیره می‌شود. کاملا طبیعی است که بخواهید داده‌های خود را در اختیار گوگل نگذارید، به خصوص این که داده‌های شما، مکالمه‌هایی باشد که نمی‌خواستید دستیار گوگل بشنود. خوشبختانه این امکان وجود دارد تا بتوانید مکالمه‌های خود را برای همیشه پاک کنید. پس اگر چیزی که گفتید مربوط به دستیار گوگل نیست، می‌توانید با گفتن جمله «Hey Google, that wasn’t for you» آن را پاک کنید.

دستیار گوگل

برای اطمینان یافتن از این که گوگل مکالمه شما را پاک کرده یا نه، کافیست به بخش «فعالیت‌های من» در حساب کاربری گوگل خود بروید و آن جا لیست تمامی مکالمه‌های خود را با دستیار گوگل مشاهده کنید. بر اساس گفته‌های گوگل، می‌توانید مکالمه‌های زمان‌های دیگر را نیز برای همیشه از دسترس گوگل خارج کنید. برای این منظور کافیست تا جملات زیر را به دستیار گوگل بگویید:

  • “.Hey Google, delete my last conversation”
  • “.Hey Google, delete today’s activity”
  • “.Hey Google, delete this week’s activity”

دستیار گوگل

این دستورات به ترتیب، آخرین مکالمه با دستیار صوتی، تمامی مکالمات امروز و تمامی مکالمات کل هفته را از سرورهای گوگل پاک می‌کند. همچنین اگر می‌خواهید به صورت دستی مکالمه مشخصی را پاک کنید، کافیست به بخش «فعالیت‌های من» بروید و آن جا به صورت دستی اقدام به حذف داده‌های صوتی خود کنید. علاوه بر این گوگل این امکان را به کاربران می‌دهد که تمامی مکالمات خود را با گوگل اسیستنت پاک کنند. برای این کار نیز داخل همین بخش، می تواند این کار را انجام دهید. امکان پاک کردن خودکار نیز در این بخش وجود داشته و گوگل به صورت اتومایتک، هر ۳ ماه یا ۱۸ ماه، مکالمات شما را از سرورهای خود حذف خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی