ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جت X-59
تکنولوژی

جت مافوق صوت و بی‌صدای ناسا آماده مونتاژ است

آژانس فضایی آمریکا خود را برای مونتاژ هواپیمایی منحصر به فرد آماده می کند که بی صدا ولی با سرعت مافوق صوت آسمان را در می نوردد. جت X-59 ناسا انگار از دل فیلم های ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۷ آذر ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

آژانس فضایی آمریکا خود را برای مونتاژ هواپیمایی منحصر به فرد آماده می کند که بی صدا ولی با سرعت مافوق صوت آسمان را در می نوردد.

جت X-59 ناسا انگار از دل فیلم های علمی تخیلی بیرون آمده اما با تکیه بر فناوری QueSST یا مافوق صوت ساکت توانایی حرکت با سرعت بیشتر از صوت ولی بدون تولید صدای گوش خراش کنکورد را دارد. هرچند در مورد تولید هواپیمای X-59 تردیدهایی وجود داشت اما ناسا اعلام کرده که این غول آهنی آماده مونتاژ است.

این هواپیما از بدنه ای باریک و کشیده برخوردار است که و زمانی که به سرعت مافوق صوت برسد، تنها صدایی در حد بستن در ماشین تولید می کند که با توجه به پرواز آن در ارتفاع ۵۵ هزار پایی و با سرعت  ۱۵۰۰ کیلومتر بر ساعت، عملا غیرقابل شنیدن است.

جت X-59

در صورتی که همه چیز طبق برنامه پیش برود X-59 تا سال ۲۰۲۱ نخستین پرواز آزمایشی خود را انجام خواهد داد. ناسا قصد دارد X-59 را در مناطقی خاص در ایالات متحده تست کرده و بر اساس بازخوردهای دریافتی قوانین جدیدی را برای پرواز هواپیماهای تجاری مافوق صوت بر فراز مناطق مسکونی تدوین می کند.

X-59 توسط کمپانی لاکهید مارتین طراحی شده و نخستین هواپیمای آزمایشی ناسا طی بیش از سه دهه گذشته محسوب می شود. هواپیمای مافوق صوت ناسا در واحد Skunk Works لاکهید مارتین و بر اساس قراردادی ۲۴۷ میلیون دلاری ساخته خواهد شد. مهندسان این بخش افتخار طراحی هواپیماهایی از قبیل F-117 Nighthawk، F-22 Raptor و جت چند منظوره F-35 Lightning II را در کارنامه دارند.

 

تماشا کنید: ناسا بزرگ ترین راکت دنیا را در یک آزمایش کنترل شده منفجر کرد

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • haashmo
    haashmo | ۲۷ آذر ۱۳۹۸

    اون وقت اینجا هم میان حرف از پهباد پستی میزنن بعد میگن مجوزهای لازم رو نداره ?

مطالب پیشنهادی