ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حکم دادگاه: تمام عواید کتاب خاطرات اسنودن به دولت آمریکا می‌رسد

طبق رأی قاضی فدرال آمریکا، ادوارد اسنودن هیچگونه سودی از فروش کتابش نخواهد برد و تمام عواید حاصل از فروش کتاب Permanent Record به دولت آمریکا می رسد. چندی پیش وزارت دادگستری آمریکا به بهانه ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۸ آذر ۱۳۹۸ | ۱۱:۴۴

طبق رأی قاضی فدرال آمریکا، ادوارد اسنودن هیچگونه سودی از فروش کتابش نخواهد برد و تمام عواید حاصل از فروش کتاب Permanent Record به دولت آمریکا می رسد.

چندی پیش وزارت دادگستری آمریکا به بهانه نقض توافقنامه رازداری در کتاب جنجالی خاطرات ادوارد اسنودن به نام Permanent Record از او و ناشر کتاب شکایت کرد. به عقیده وزارت دادگستری آمریکا و البته طبق روال معمول در این کشور، کتاب قبل از چاپ باید برای بررسی به آنها داده می شد تا اسرار و اطلاعات حساس دولتی فاش نگردد.

دولت آمریکا معتقد است اسنودن برخلاف توافقنامه، کتابش را برای بررسی اجباری به آنها نداده و بنابراین هیچ حقی برای کسب منفعت از طریق فروش کتاب یا سخنرانی های عمومی در رابطه با آن ندارد. در مقابل، وکلای اسنودن می گویند دولت آمریکا در صورت بازبینی این کتاب، به هیچ وجه اجازه انتشار آن را صادر نمی کرده است.

سرانجام قاضی فدرال ایالت ویرجینیا رأی خود را در این باره صادر کرد و طرف دولت آمریکا را گرفت. به عقیده او، متن توافقنامه رازداری کاملاً صریح و واضح نوشته شده و اسنودن آن را نقض کرده است. قاضی همچنین می گوید تصمیم احتمالی دولت آمریکا پس از بازبینی کتاب، دلیل قانع کننده ای برای انتشار بدون مجوز آن نیست.

«برت مکس کافمن» وکیل باسابقه و عضو مرکز دموکراسی اتحادیه آزادی های شهروندی آمریکا که در تیم حقوقی اسنودن حضور دارد، در بیانیه ای اعلام کرد بازبینی کتاب خاطرات اسنودن توسط دولت آمریکا نتیجه مثبتی را به همراه نخواهد داشت. او همچنین گفت به رأی دادگاه اعتراض کرده و قصد دارد فرایند غیر منصفانه و مبهم بازبینی دولت آمریکا را زیر سؤال ببرد. به عقیده او این سیستم بازبینی، روی میلیون ها نفر از کارکنان سابق دولت تأثیر منفی گذاشته و باید اصلاحاتی در آن صورت گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی