ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ال جی نسل جدید مانیتورهای سری Ultra را معرفی کرد

کمپانی LG به فاصله دو هفته تا نمایشگاه CES، از مانیتورهای جدید خود برای سال 2020 رونمایی کرد. در بین محصولات، نمایشگر UltraWide با درگاه تاندربولت 3، مانیتورهای گیمینگ UltraGear با پاسخ دهی 1 میلی ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۸ آذر ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

کمپانی LG به فاصله دو هفته تا نمایشگاه CES، از مانیتورهای جدید خود برای سال 2020 رونمایی کرد. در بین محصولات، نمایشگر UltraWide با درگاه تاندربولت 3، مانیتورهای گیمینگ UltraGear با پاسخ دهی 1 میلی ثانیه ای و نمایشگر UltraFine Ergo با رزولوشن 4K به چشم می خورند.

اولین نمایشگر ال جی برای سال 2020، مانیتور UltraFine Ergo با سایز 32 اینچ و رزولوشن 4K است. این مانیتور (با کد 32UN880) روی پایه بر روی میز نصب شده و به شکل شناور حرکت می کند. پایه این مانیتور که شبیه پایه VESA است، به خلوت شدن میز و افزایش فضا کمک کرده و قابلیت حرکت افقی تا نهایتاً 280 درجه و حرکت عمودی تا 25 درجه را دارد.

مانیتور UltraFine Ergo ال جی

پنل IPS مانیتور مورد بحث 95 درصد از فضای رنگی DCI-P3 را پوشش داده و از HDR10 پشتیبانی می کند. همچنین از چندین درگاه از جمله USB-C، DisplayPort و دو پورت HDMI برخوردار است. مانیتور UltraFine Ergo برای گیم ساخته نشده ولی به خاطر پشتیبانی از FreeSync و پاسخ دهی 5 میلی ثانیه ای، حرف هایی برای گفتن دارد.

ال جی برای گیمرها نمایشگرهای UltraGear با کدهای 27GN950, 34GN850 و 38GN950 که هر کدام به ترتیب ابعادی برابر با 27، 34 و 38 اینچ دارند را در نظر گرفته است. این نمایشگرها تفاوت چندانی با محصولات همین خانواده که اواخر خرداد ماه امسال معرفی شدند، نداشته و همچنان پنل IPS با پاسخ دهی بسیار سریع 1 میلی ثانیه ای را ارائه می کنند.

هر سه مدل از نرخ رفرش 144 هرتزی (با قابلیت اورکلاک تا 160 هرتز) برخوردار بوده و با G-Sync سازگارند. در صورتی که کاربر روشنایی بیشتری بخواهد، باید مدل های 27 یا 38 اینچی را انتخاب کند که از DisplayHDR 600 پشتیبانی می کنند. مدل 34 اینچی از DisplayHDR 400 پشتیبانی می کند.

ال جی کاربرانی که به دنبال مانیتور اولترا واید هستند را نیز فراموش نکرده و برای این دسته از خریداران نمایشگر Curved UltraWide (38WN95C) با ابعاد 38 اینچ را در نظر گرفته است.

این مدل ویژگی هایی همچون پنل IPS با رزولوشن 3840 در 1600 پیکسل، پاسخ دهی 1 میلی ثانیه ای، سازگاری با G-Sync و پشتیبانی از DisplayHDR 600 را به ارمغان آورده و 98 درصد از فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می دهد. یک پورت تاندربولت 3 نیز در این مدل تعبیه شده که آن را برای کاربران مک نیز مناسب می کند.

ال جی تاکنون سخنی از قیمت نمایشگرهای یاد شده به میان نیاورده ولی می توان حدس زد که ارزان قیمت نخواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی