ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چرخ‌های کاوشگر مریخ 2020 برای اولین بار به چرخش درآمدند [تماشا کنید]

مهندسین ناسا برای اولین بار کاوشگر مریخ 2020 (Mars 2020) را به حرکت درآورند. این وسیله با عبور از روی موانع کوچک و جلو و عقب رفتن، «گواهینامه رانندگی» خود را دریافت کرد و برای ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۹ آذر ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۰

مهندسین ناسا برای اولین بار کاوشگر مریخ 2020 (Mars 2020) را به حرکت درآورند. این وسیله با عبور از روی موانع کوچک و جلو و عقب رفتن، «گواهینامه رانندگی» خود را دریافت کرد و برای سفر به مریخ آماده شد.

آزمایش کاوشگر مریخ 2020 در آزمایشگاه پیش‌رانش جت (JPL) و با نظارت مهندسین ناسا انجام شد. کاوشگر مذکور در این آزمایش که 10 ساعت به طول انجامید، توانست با حرکت از روی موانع 90 سانتی متری و دور زدن، آزمایش را با موفقیت پشت سر بگذارد.

«ریچ ریبر» (Rich Rieber)، مهندس ارشد بخش سیستم های حرکتی ناسا با اشاره به اینکه کاوشگر مریخ 2020 سرانجام موفق به اخذ گواهینامه رانندگی شد، می گوید:

«این آزمایش بدون هیچ ابهامی ثابت کرد که کاوشگر می تواند با تحمل وزن خود حرکت کند و بسیاری از عملکردهای مسیریابی خودران را برای اولین بار انجام دهد. این دستاورد بزرگی برای مریخ 2020 است.»

محققین ناسا می گویند کاوشگر مریخ 2020 با توجه به جاذبه زمین که بسیاری قوی تر از گرانش مریخ است، توانسته به شکل خودران مسیریابی و حرکت کند؛ بنابراین عملکرد خوبی در سطح سیاره سرخ خواهد داشت.

کاوشگر مریخ 2020 پس از رسیدن به مریخ در سال 2021، مسافت هایی طولانی را باید طی کند. این مریخ نورد نسبت به کاوشگرهای نسل قبل، به دوربین های باکیفیت تر و با میدان دید وسیع تر، کامپیوتر اضافه برای پردازش سریع تر نقشه ها و نقشه برداری و همچنین نرم افزار مسیریابی پیچیده تر مجهز شده است.

کاوشگر مریخ 2020 توانایی طی مسافت 198 متری در روز را دارد و بر سطح مریخ به دنبال آثار حیات خواهد گشت و به جمع آوری اطلاعات در مورد آب و هوا و مواد سازنده سیاره سرخ خواهد پرداخت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • jim kabir
    jim kabir | ۱ دی ۱۳۹۸

    چقد سرعتش کمه

    • آریا
      آریا | ۲ دی ۱۳۹۸

      برای مریخ کافیه

مطالب پیشنهادی