ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حقوق مدیرعامل گوگل
تکنولوژی

۲۴۲ میلیون دلار پاداش ترفیع؛ ساندار پیچای در مسیر باشگاه میلیاردرها

پیچای در پنج سال گذشته حدود یک میلیارد دلار در قالب سهام دریافت کرده تا به یکی از پر درآمدترین مدیران دنیای فناوری تبدیل شود. ساندار پیچای اوایل ماه جاری و در پی کناره گیری ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۳۰ آذر ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۰

پیچای در پنج سال گذشته حدود یک میلیارد دلار در قالب سهام دریافت کرده تا به یکی از پر درآمدترین مدیران دنیای فناوری تبدیل شود.

ساندار پیچای اوایل ماه جاری و در پی کناره گیری «لری پیج» و «سرگئی برین»، بنیانگذاران گوگل از سمت های خود در آلفابت، به عنوان مدیرعامل این کمپانی منصوب شد. حالا بلومبرگ با استناد به پرونده های مالی آلفابت از اعطای پاداش ۲۴۲ میلیون دلاری در کنار حقوق سالیانه ۲ میلیون دلاری به پیچای خبر داده که نشان دهنده ارتقای شرایط شغلی وی پس از انتصاب در سمت تازه است.

دریافت کامل این دستمزد و مزایا البته به معیارهای عملکردی بستگی داشته و طی بازه زمانی سه ساله به وی پرداخت می شود. آنطور که بلومبرگ می گوید بسته به عملکرد آلفابت نسبت به شاخص S&P100 وی حتی ممکن است ۹۰ میلیون دلار دیگر هم دریافت کند.

حقوق مدیرعامل گوگل

پیچای همین حالا هم یکی از مدیران با بیشترین دستمزد محسوب می شود. وی که از ۲۰۱۵ به عنوان مدیرعامل گوگل مشغول فعالیت است، تا کنون سالیانه ۱.۸ میلیون دلار حقوق می گرفت و قبل از آن هم دستمزدی ۶۵۰ هزار دلاری داشت. البته وی در این مدت مزایای شغلی فوق العاده ای داشته که اغلب به صورت سهام در اختیارش قرار گرفته، برای مثال باید به دریافت ۴۵۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۴ و ۳۰۰ میلیون دلار دیگر در سال های بعد اشاره کرد که در مجموع ثروتش را به یک میلیارد دلار رسانده است. هرچند ارزش دارایی وی تقریبا ۱.۵ درصد پیچ و برین است اما این مزایا آنقدر زیاد بوده که پیچای سال قبل پیشنهاد دریافت مجدد پاداش در قالب سهام را رد کرد.

علنی شدن پاداش ساندار پیچای ممکن است باعث شعله ور شدن آتش مشاجرات میان کارکنان گوگل شود که همین حال هم به خاطر مسائلی مثل محدود شدن گردش اطلاعات در شرکت و اتهاماتی مبنی بر آزار جنسیتی چندان اوضاع رو به راهی ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی