ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

plusai-self-driving-truck-drove-across-the-us-to-deliver-butter-all-on-its-own- (6)
خودرو

رکورد تازه کشنده خودران Plus.ai؛ از غرب تا شرق آمریکا در سه روز

در سال های اخیر استارتاپ های زیادی برای بهره برداری از پتانسیل های بالای فناوری خودران ظهور کرده اند. استارتاپ Plus.ai که مقر آن در سیلیکون ولی واقع شده، یکی از این موارد است که ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳۰ آذر ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

در سال های اخیر استارتاپ های زیادی برای بهره برداری از پتانسیل های بالای فناوری خودران ظهور کرده اند. استارتاپ Plus.ai که مقر آن در سیلیکون ولی واقع شده، یکی از این موارد است که می خواهد با توسعه کشنده های سنگین خودران، حمل بار در فواصل طولانی را تسهیل کند.

plusai-self-driving-truck-drove-across-the-us-to-deliver-butter-all-on-its-own- (1)

این استارتاپ اعلام کرده با همکاری شرکت Land O’Lakes رکوردی استثنایی بر جای گذاشته است. در این رکورد یک دستگاه کشنده سنگین که توسط مهندسین Plus.ai به فناوری خودران مجهز شده، توانسته 40 هزار پوند (معادل 18.14 تن) کَره ساخت شرکت Land O’Lakes را از غرب به شرق ایالات متحده منتقل کند.

پیش از این استارتاپ های دیگر اقدام به ثبت رکوردهای مشابه کرده اند، اما آنچه که دستاورد Plus.ai را متمایز می کند، حمل و تحویل محموله در این سفر سه روزه است.

plusai-self-driving-truck-drove-across-the-us-to-deliver-butter-all-on-its-own- (10)

شهر تولر (Tulare) واقع در ایالت کالیفرنیا جایی است که کشنده خودران Plus.ai محموله خود را بارگیری کرده و پس از طی 2800 مایل (معادل تقریبا 4500 کیلومتر) مسافت در 12 ایالت، به مقصد خود در شهر کواکرتاون (Quakertown) پنسیلوانیا رسیده است.

plusai-self-driving-truck-drove-across-the-us-to-deliver-butter-all-on-its-own- (12)

به گفته Plus.ai کشنده خودران این کمپانی نوپا در طول سفر توانسته سناریوهایی چون شرایط جوی مختلف، جریان متغیر ترافیک، وجود مانع در مسیر و حضور خودروهای امدادی در مسیر را به خوبی مدیریت کند. این استارتاپ افزوده در صورت نبود توقف های اجباری برای راننده که از سوی قانون الزامی شده، زمان سفر کوتاه تر از سه روز می شد.

plusai-self-driving-truck-drove-across-the-us-to-deliver-butter-all-on-its-own- (4)

بد نیست اشاره کنیم با اینکه کشنده Plus.ai به فناوری خودران مجهز بوده، اما همواره دو نفر در داخل کابین حضور داشته اند. یکی از این افراد در پشت فرمان نشسته و در واقع نقش راننده کمکی برای شرایط بحرانی را ایفا کرده است؛ فرد دیگر هم یک مهندس بوده که همواره بر عملکرد سیستم ها، رادارها، سنسورها و دوربین ها نظارت نموده است.

با این حساب باید گفت اگر چه کشنده در تمام مدت سفر خودران بوده، اما نمی توان آن را خودرویی بدون راننده نامید. شایان ذکر است این کشنده از سطح چهارم فناوری خودران سود می برد و هنوز با سطح پنجم که کاملا خودران است، فاصله دارد.

plusai-self-driving-truck-drove-across-the-us-to-deliver-butter-all-on-its-own- (7)

شون کریگان (Shawn Kerrigan) بنیانگذار Plus.ai با اشاره به این مساله افزوده بشر تا زمان تولید کشنده ها و کامیون هایی که بدون نیاز به راننده می توانند محموله ها را تحویل دهند، باید چند سال صبر کند. وی هدف از اجرای این پروژه را نشان دادن ایمنی، قابل اعتماد بودن و بلوغ کلی سیستم استارتاپ Plus.ai اعلام کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی