ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انتشار بیش از ۹۰ درصد آگهی‌های مسکن در سایت‌ها و پلتفرم‌های اینترنتی

ملک رادار سامانه‌ای جامع برای آگهی‌های املاک است و بر اساس گزارشی که از تعداد آگهی‌های منتشر شده در پلتفرم‌های اینترنتی و کاغذی مختلف منتشر ساخته به نظر می‌رسد که روزنامه‌ها و دیگر نشریات چاپی ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۳۰ آذر ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

ملک رادار سامانه‌ای جامع برای آگهی‌های املاک است و بر اساس گزارشی که از تعداد آگهی‌های منتشر شده در پلتفرم‌های اینترنتی و کاغذی مختلف منتشر ساخته به نظر می‌رسد که روزنامه‌ها و دیگر نشریات چاپی رسما از حوزه نشر آگهی‌های املاک خارج شده‌اند.

گزارش ملک رادار از سهم ۶۱ درصدی سایت دیوار و ۲۹ درصدی سایت شیپور در زمینه انتشار آگهی‌های مسکن در فصل تابستان خبر می‌دهد و اعلام می‌کند که سهم روزنامه‌هایی چون همشهری و خراسان در مجموعه کمتر از سه درصد است. این اعداد نشان می‌دهد رسانه‌های چاپی که جزو بازیگران قدیمی صنعت هستند و در گذشته جایگاه ویژه‌ای داشتند، حالا با وجود سایت‌های اینترنتی جایگاه‌شان به شدت پایین آمده کرده است.

گزارش ملک رادار

بر اساس این گزارش تقریبا همه سایت‌ها در تابستان سال جاری نسبت به فصل بهار، در زمینه انتشار آگهی املاک رشد داشته‌اند و در این بین مجموعه دیوار با یک افت  ۱۱.۰۸ درصدی همراه بوده؛ جالب است که دیوار در همین برهه زمانی با مجموعه آی‌هوم قرارداد همکاری امضا کرد و به نظر می‌رسد که خود مجموعه نیز با توجه به همین کاهش رشد تصمیم بر یک همکاری برد-برد گرفته است.

بر اساس گزارش ملک رادار، مناطق دو، یک و پنج تهران بیشترین آگهی‌های املاک را داشته‌اند و منطقه نوزده نیز با کمتر از ده هزار آگهی، کمترین سهم را در بین آگهی‌های منتشر شده حوزه املاک به خود اختصاص داده است. همچنین باید گفت که آگهی‌های فروش نسبت به آگهی‌های رهن و اجاره سهم بیشتری را در اکثر استان‌ها از جمله پایتخت به خود اختصاص داده‌اند و به نظر می‌رسد اوضاع اقتصادی تاثیری در خرید و فروش مسکن نداشته است؛لااقل روی کاغذ.

گزارش ملک رادار

با نگاهی دقیق‌تر به گزارش ملک رادار می‌توان به این مساله پی‌برد که تقریبا در همه شهرهای ایران خانه‌های با متراژ پایین (بین ۶۰ تا ۷۵ متر) بیشترین آگهی‌ها را به خود اختصاص داده‌اند و این مساله نشان می‌دهد که مردم روی به استفاده از خانه‌های کوچک اورده‌اند. این مساله با توجه به آمار منتشر شده در همین گزارش که می‌نویسد میانگین قیمت در منطقه ۱ تهران ۸.۵ میلیارد تومان است، آمار عجیبی به نظر نمی‌رسد.

ملک رادار در نهایت به این جمع بندی رسیده که در تابستان امسال در نهایت مطابق پیش‌بین‌ها بروز رکود در معاملات مسکن تابستان با سرریز بخشی از تقاضای ملک به بازار رهن و اجاره همراه بوده است. می‌توانید گزارش تفصیلی ملک رادار با تحلیل بیشتر را در قالب یک فایل پی دی اف در این لینک بخوانید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی