ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تغییرات اقلیمی
علمی

آخرالزمان در استرالیا؛ صدها هزار لیتر آب از یک مزرعه به سرقت رفت

شرایط اقلیمی استرالیا به جایی رسیده که سارقان به جای دستبرد به بانک و جواهر فروشی، سراغ تانکرهای آب می روند. استرالیا یکی از داغ ترین دوره های تاریخ خود را سپری می کند و ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱ دی ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

شرایط اقلیمی استرالیا به جایی رسیده که سارقان به جای دستبرد به بانک و جواهر فروشی، سراغ تانکرهای آب می روند.

استرالیا یکی از داغ ترین دوره های تاریخ خود را سپری می کند و طی روزهای گذشته به صورت میانگین با دمای بالای ۴۰ درجه دست و پنجه نرم کرده است. دمای بالا باعث آتش سوزهای گسترده و بی سابقه در  مراتع این کشور شده تا جایی که نابودی ۷.۴ میلیون هکتار از مراتع اطراف سیدنی به کشته شدن ۹ نفر و غرق شدن سیدنی در دود و خاکستر منجر شد.

تغییرات اقلیمی و بی آبی گسترده شرایطی شبیه به فیلم «مد مکس» را در استرالیا رقم زده و گزارش هایی مبنی بر سرقت آب در این کشور به گوش می رسد. در جدیدترین مورد کشاورزی در ایالت «نیو ساوت ولز» از سرقت ۸۰ هزار گالن (۳۳۰ هزار لیتر) آب از مزرعه اش خبر داده است. زمان دقیق این رویداد مشخص نیست اما هدف سارقان دو تانکر غول پیکر در مزرعه بوده و تقریبا دو هفته پیش انجام شده. گفتنی است این مقدار آب برای پر کردن ۸۰ ماشین آتش نشانی کفایت می کند و معلوم نیست چرا کشاورز از به یغما رفتن این همه آب با خبر نشده است.

تغییرات اقلیمی

این نخستین بار نیست که مخازن آب در استرالیا هدف دستبرد قرار می گیرد و اواسط آذر ماه هم ۶۶۰۰ گالن (۲۵ هزار لیتر) آب از منطقه ای دیگر به سرقت رفته بود. جالب اینجاست در این شرایط بحرانی نخست وزیر استرالیا به تعطیلات رفته و سرگرم خوشگذرانی بود، هرچند در نهایت خشم مردم باعث شد وی عذرخواهی کرده و به کشور باز گردد.

با توجه به اهمیت حیاتی آب برای بقا، در صورتی که شرایط اقلیمی استرالیا به مناطق دیگر هم تسری پیدا کند، احتمالا پیش از آنکه فکرش را بکنیم جنگ بر سر آب در مناطق مختلف به راه خواهد افتاد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱ دی ۱۳۹۸

    روحانی میخواست مشکل آب رو هم با مذاکره حل کنه
    صادرش کنیم استرالیا مشکل اونها رو حل کنه

  • Javad Fathi
    Javad Fathi | ۱ دی ۱۳۹۸

    الان اگه امریکا تحریممنون نمی کرد الان خاور ما اینجوری نبود.

  • Mr. J
    Mr. J | ۱ دی ۱۳۹۸

    اواخر تو همین کشور خودمون هم جنگ و دعوای آب وجود داره حتی چند مورد درگیری فیزیکی و ضرب و شتم هم بوده. اما رسانه ها اینا رو پوشش نمیدن عوضش از نوار غزه و آمریکای بی تربیت خبر میذارن!

مطالب پیشنهادی