ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هواپیمای الکتریکی
علمی

رولز رویس قصد دارد با هواپیمای الکتریکی خود رکوردشکنی کند

کمتر پیش آمده تا نام کمپانی رولز رویس را در صنایع هوایی بشنویم، اما این کمپانی با معرفی هواپیمای تمام الکتریکی قصد دارد رکورد سریع‌ترین هواپیمای برقی جهان را بزند. هواپیمای پروژه ACCEL که تک ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱ دی ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۰

کمتر پیش آمده تا نام کمپانی رولز رویس را در صنایع هوایی بشنویم، اما این کمپانی با معرفی هواپیمای تمام الکتریکی قصد دارد رکورد سریع‌ترین هواپیمای برقی جهان را بزند. هواپیمای پروژه ACCEL که تک سرنشین است، بدون هیچ آلایندگی و گازهای سمی فعالیت می‌کند و انتظار می‌رود که سرعت ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت را از خود برجای بگذارد.

بر اساس گفته‌های کمپانی بریتانیایی، این هواپیمای الکتریکی از پیشرانه جدیدی استفاده خواهد کرد که پیش از این در هواپیمای ionBird استفاده شده بود. هواپیمای الکتریکی رولز رویس از ۳ موتور الکتریکی قدرتمند 750R محوری با چگالی قدرت بالا استفاده می‌کند که قوی‌ترین باتری‌های موجود را در خود جای داده است. این موتورها ۶ هزار سلول باتری دارند که ۷۵۰ کیلووات ساعت انرژی یا ۱۰۰۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند.

هواپیمای الکتریکی

تمام این ویژگی‌ها باعث شده تا این هواپیمای الکتریکی مسافت ۳۲۰ کیلومتری را با یک بار شارژ بپیماید. همچنین رولز رویس برای هواپیمای الکتریکی خود سیستم خنک کننده مستقیم را در نظر گرفته تا از سلول‌های باتری در سرعت‌های بالا محافظت کند. علاوه بر این، هواپیمای این کمپانی باسابقه بریتانیایی، هیچ گونه آلایندگی از خود تولید نمی‌کند و به لطف ملخ‌هایی که با سرعت کمتری در دقیقه می‌چرخند، صدای کمتری نیز تولید می‌کند.

هواپیمای الکتریکی رولز رویس با همکاری چند شرکت بزرگ ساخته می‌شود. همچنینی این هواگرد، پروژه‌ای از خانواده ACCEL محصوب می‌شود که به کمک شرکت YASA، استارتاپ الکتروفلایت و موسسه تکنولوژی فضانوردی ساخته خواهد شد. وزارت اقتصاد، نیرو و استراتژیک صنعت و سازمان ابتکار بریتانیا نیز بر این پروژه نظارت خواهند داشت.

هواپیمای الکتریکی

در دنیای هواپیماهای الکتریکی معمولا، دو گروه مختلف وجود دارد. دسته اول افرادی هستند که از تکنولوژی‌های ساده شروع می‌کنند و آرام آرام خود را به سمت تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر سوق می‌دهند. دسته دوم افرادی هستند که از ابتدا تکنولوژی‌ها قدرتمند و پیشرفته را در اختیار دارند و با توسعه و بهبود آن، سعی دارند تا آن را در قالب تکنولوژی بهتر و کاربردی‌تر ارائه دهند. به نظر می‌رسد که رولز رویس در دسته دوم جای گیرد. به همین دلیل است که راب واتسون مدیر اجرایی بخش الکتریکی رولز رویس می‌گوید:

ساختن سریع‌ترین هواپیمای الکتریکی، دست کمی از یک دستاورد خارق‌العاده در صنعت هوایی نیست و به همین دلیل ما مفتخر هستیم تا از هواپیمای پروژه ACCEL رونمایی کنیم. زدن رکورد سرعت به کمک هواپیمای الکتریکی تنها هدف ما نیست. این کار به رولز رویس کمک خواهد کرد تا قابلیت‌های لازم برای ماندن در صف اول تکنولوژی‌های در حال توسعه را داشته باشد و در ادامه قابلیت‌های فوق به ما اجازه می‌دهند تا نقشی اساسی در انتقال اقتصاد جهانی به سوی آینده‌ای بدون کربن داشته باشیم.

اگر همه چیز بر اساس برنامه ریزی پیش برود، رولز رویس در اوایل سال بعد، می‌خواهد برای زدن رکورد ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت تلاش کند. باید دید آیا این سازنده خودرو لوکس می‌تواند موفق شود یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • CANOPUS
    CANOPUS | ۱ دی ۱۳۹۸

    "کمتر پیش آمده تا نام کمپانی رولز رویس را در صنایع هوایی بشنویم" تو متن اصلی هم چنین جمله ای ندیدم ، رولز رویس از قدیمی ترین و معروفترین تولید کننده های موتور هواپیما هست ، در واقع بیشتر هواپیماهای تجاری معروف چه از بویینگ جه از ایر باس آپشن انتخاب بین موتور مشابه رویس و پرت اند ویتنی دارن ، حتی موتور نسخه اولیه f35 توسط رویس ساخته شد ، برند خودروسازی روییس توسط گروه bmw خریده شده اما ، بخش هوانوردی کاملا جدا هست ، از نویسنده محترم دعوت میکنم جدی تر در کارشون باشن و نظر شخصی رو وارد نکنن

    • nexaen
      nexaen | ۲ دی ۱۳۹۸

      Trent 900 برای نمونه از شرکت رولز رویس برای Airbus A380 تولید میشه، همینطور Trent 1000 برای Boeing 787.

    • آریا
      آریا | ۲ دی ۱۳۹۸

      البته اپشن ها بین رولز رویس و پرت اند وتنی و جنرال الکتریک هست.
      هنوز رکورد بالاترین نیروی تراست دست جنرال الکتریکه با مدل GE90

مطالب پیشنهادی