ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تاخیر عرضه تسلا سایبرتراک
خودرو

استحکام دردسرساز؛ تسلا سایبرتراک در اروپا امکان فروش نخواهد داشت

علی رغم طراحی جنجالی و به قول برخی ابتدایی تسلا سایبرتراک، استقبال از این پیکاپ برقی بسیار بالا بوده و تاکنون بیش از 250 هزار نفر نسبت به پیش خرید آن اقدام کرده اند. اما ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲ دی ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

علی رغم طراحی جنجالی و به قول برخی ابتدایی تسلا سایبرتراک، استقبال از این پیکاپ برقی بسیار بالا بوده و تاکنون بیش از 250 هزار نفر نسبت به پیش خرید آن اقدام کرده اند. اما به نظر می رسد شرکت تسلا در اروپا به مشکل برخورده و نخواهد توانست اولین پیکاپ خود را با چنین شکل و شمایلی در قاره سبز به فروش برساند.

Tesla-Cybertruck-Electric-Pickup (4)

نشریه آلمانی AutomobileWoche اخیرا از قول مقامات این کشور گفته سازه تسلا سایبرتراک بیش از حد سخت طراحی شده و این خودرو نمی تواند ایمنی لازم برای سرنشینان را فراهم کند. علاوه بر این، سازه سخت برای عابرین پیاده یک کابوس است، چرا که در صورت عدم تغییر شکل سپر و کاپوت جلو هنگام برخورد صدماتی بسیار جدی به فرد وارد می شود.

به گفته اشتفان تلر (Stefan Teller) کارشناس اتحادیه بازرسی و پایش فنی آلمان – موسوم به TÜV – اگر چه به دلیل سازه بیش از حد مستحکم ممکن است سرنشینان احساس ایمنی کنند، اما در عمل اینگونه نبوده و باید تغییرات زیادی در سازه اصلی تسلا سایبرتراک اعمال شود.

آقای تلر افزوده در صورت وقوع تصادف، سپر و کاپوت خودرو باید بتوانند با جذب انرژی از عابرین پیاده محافظت کنند، حال آنکه محصول جدید تسلا چنین قابلیتی نداشته و در برخوردها هیچ بخشی از آن تغییر شکل نمی دهد. کارشناس TÜV نیروی وارد شده به سرنشینان سایبرتراک در تصادفات را نیز فوق العاده زیاد توصیف کرده و گفته ایربگ های این خودرو چندان مفید نخواهند بود.

Tesla-Cybertruck-Electric-Pickup (3)

آنطور که آقای تلر تاکید کرده، با این خصوصیات تسلا نخواهد توانست سایبرتراک را با استانداردهای موجود در آلمان انطباق داده و آن را به عنوان یک اتومبیل تولید انبوه عرضه کند. حال این سوال پیش می آید چطور ممکن است امکان فروش سایبرتراک در ایالات متحده وجود داشته باشد، اما نمی توان آن را در اروپا و آلمان به فروش رساند؟

یکی از شوخی های بسیار جالب کاربران با ایلان ماسک و تسلا سایبرتراک

در پاسخ باید گفت در ایالات متحده سازندگان چنین خودروهایی می توانند از برخی استانداردهای داخلی استفاده کنند. در مقابل مقامات کشوری مثل آلمان اجازه این کار را نداده و ارگان هایی مثل TÜV بر روند تطابق با استانداردهای ملی نظارت می کنند.

نکته دیگر اینکه محافظت غیرفعال در اروپا از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و موسسه یورو انکپ تاکید زیادی بر آن دارد. در ایالات متحده برای برخی کلاس های خودرویی از جمله پیکاپ های سبک معافیت هایی در نظر گرفته می شود. از آنجایی که تسلا سایبرتراک در این کلاس قرار می گیرد، منعی برای تردد آن در خیابان ها و معابر عمومی آمریکا وجود ندارد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • RSDTyler
    RSDTyler | ۷ دی ۱۳۹۸

    دقیقا مثل ماشین های آمریکایی قدیمی که خیلی محکم بودن و هم خیلی مرگبار برای راننده و عابر پیاده

  • Erfanalone۹۲
    Erfanalone۹۲ | ۲ دی ۱۳۹۸

    جالب بود

مطالب پیشنهادی