ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ساتوشی ناکاموتو
تکنولوژی

خالق خودخوانده بیت کوین از ریشه‌های نام ساتوشی ناکاموتو می‌گوید

اگر اخبار پیرامون بیت کوین را دنبال کرده باشید، حتما نام ساتوشی ناکاموتو به گوشتان خورده است. این نام مستعار، یکی از رمزآلودترین نام‌های تاریخ است که الان به لطف جزئیاتی که خالق خودخوانده بیت ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲ دی ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

اگر اخبار پیرامون بیت کوین را دنبال کرده باشید، حتما نام ساتوشی ناکاموتو به گوشتان خورده است. این نام مستعار، یکی از رمزآلودترین نام‌های تاریخ است که الان به لطف جزئیاتی که خالق خودخوانده بیت کوین به نام کریگ رایت افشا کرده، می‌توانیم آن را ریشه‌یابی کنیم.

کریگ رایت در مصاحبه‌ای با یکی از خبرگزاری فعال این صنعت به نام جامعه مدرن، دفترچه‌ای را رونمایی کرده است که تاریخ بعضی از دست نوشته‌های آن به ۵ ژانویه ۲۰۰۸ باز می‌گردد؛ تقریبا همان زمانی که بیت کوین آغاز به کار کرد. یکی از مطالب این دست نوشته مربوط به شخصی به نام تومیناگا ناکاموتو بوده که بین سال‌های ۱۷۱۵ و ۱۷۴۶ در ژاپن زندگی می‌کرده است.

ساتوشی ناکاموتو

دست نوشته‌ای راجع به این شخص وجود دارد که می‌گوید:

ناکاموتو، نسخه ژاپنی آدام اسمیت است. دفترکل روراست + پول نقد. ساتوشی تارخچه‌ای از ذکاوت است. آنقدر‌ها هم سخت نیست.

بر اساس گفته‌های رایت، او نام ناکاموتو را به افتخار تومیناگا ناکاموتو انتخاب کرده است. دست نوشته، او را با آدام اسمیت مقایسه می‌کند؛ کسی که به نظر بسیاری، پدر اقتصاد مدرن است. زمانی که از رایت پرسیده شد آیا ایده‌های اقتصادی ناکاموتو دلیل انتخاب این اسم بوده، گفت:

تا حدودی بله. او در رابطه با پول، پول صادق و طبیعت منطقی اجسام می‌نویسد. شوگان آن زمان (رهبر ژاپن فئودال) در بحران اقتصادی و ریاضت مالی قرار داشت. من توضیحاتی که از او وجود دارد را دوست دارم و به همین دلیل به سراغ برادر او، توکا، رفتم. ناکاموتو شخصیت روراست و آرامی داشت، ولی عجول بود و با خود فکر کردم که چقدر او شبیه من است.

ساتوشی ناکاموتو

اما زمانی که بحث در رابطه با اولین کلمه این اسم مستعار که ساتوشی است، از رایت پرسیده شد، گفت که این کلمه به معنی «یادگیری هوشمندانه» است. او در ادامه توضیح داد که این کلمه به شخصی اطلاق می‌شود که دانش خود را از نیاکانش به ارث برده. با این حال شاید رایت مدعی شود که ساتوشی ناکاموتو است، اما با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند.

او ماه گذشته به شاکی خود گفت که نمی‌تواند ۵۰۰ هزار بیت کوین (به ارزش ۳.۷ میلیارد دلار) را به دیو کلایمن بدهد. اگر خاطرتان باشد گفته می‌شد که کلایمن یکی از افرادی است که در توسعه اولیه بیت کوین نقشی اساسی بازی کرده است. اما برادر او می‌گوید که پس از مرگ کلایمن، کریگ رایت سرمایه‌های او را بالا کشیده و باید غرامت آن را به او بپردازد.

ساتوشی ناکاموتو

او مدعی است که رایت باید بالغ بر ۵ میلیارد دلار به او بپردازد، در حالی که رایت می‌گوید او این مقدار بیت کوین را در اختیار ندارد و در نتیجه نمی‌تواند غرامت درخواست شده را به برادر کلایمن پرداخت کند. در صورتی که گفته می‌شود ساتوشی ناکاموتو اولین بلاک‌های شبکه‌های بلاک چین بیت کوین را استخراج کرده و بالغ بر یک میلیون از این ارز دیجیتال را به دست آورده است.

با این حال به نظر می‌رسد که داستان ساتوشی همچنان ادامه خواهد داشت و با وجود افشاگری‌های رایت، چیز جدیدی در رابطه با هویت ناکاموتو فاش نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی