ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیرعامل علی بابا: استارتاپ‌ها می‌توانند از پدیده فرار مغزها جلوگیری کنند

سومین کنفرانس ملی کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف صبح امروز (۳ دی) برگزار شد و در آن درباره آینده کارآفرینی در ایران سخنرانی‌های متعددی مطرح شد؛ مدیرعامل گروه علی بابا نیز در حاشیه این کنفرانس، در ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۳ دی ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۰

سومین کنفرانس ملی کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف صبح امروز (۳ دی) برگزار شد و در آن درباره آینده کارآفرینی در ایران سخنرانی‌های متعددی مطرح شد؛ مدیرعامل گروه علی بابا نیز در حاشیه این کنفرانس، در گفتگو با دیجیاتو ضمن تاکید بر رسالت این شرکت برای جذب نخبگان دانشگاهی، تاکید کرد که اکوسیستم استارت‌آپی ایران باید جایی برای استفاده از پتانسیل نخبگان در داخل کشور باشد.

«مسعود طباطبایی» مدیرعامل گروه علی بابا، در سخنرانی خود در این رویداد، تاکید کرد که تا چند سال پیش موفقیت استارتاپ‌ها امری بعید به نظر می‌رسید اما امروز نه‌تنها این شرکت‌ها موفق شده‌اند بلکه ماموریت‌های تازه‌ای برای خود ترسیم کرده‌اند:

«تا چند سال پیش کمتر کسی فکرش را می‌کرد که استارتاپ‌ها به موفقیت امروزی دست پیدا کنند. ما در گروه علی بابا کارمان را با فعالیت در حوزه گردشگری شروع کردیم و توانستیم در رشد این صنعت نقش خود را ایفا کنیم و تاثیرگذار باشیم. حالا رسالت‌مان را بزرگ‌تر می‌بینیم و گروه علی بابا به تولید تکنولوژی روی آورده؛ قدمی که هر شرکت بزرگی بعد از رسیدن به اهداف اولیه‌اش در دوران امروزی انجام می‌دهد و ما در علی بابا نیز به این مسیر گام گذاشته‌ایم.»

طباطبایی همچنین تاکید کرد که شرکت‌های تکنولوژی محور، معنای تازه‌ای به کارآفرینی داده‌اند. او ضمن تشکر از دانشگاه شریف، اعلام کرد که باور دارد ارتباط بین دانشگاه‌ها و شرکت‌هایی نظیر علی بابا باید قوی‌تر باشد و جامعه، از نخبگان دانشگاهی نهایت بهره را ببرد.

مدیرعامل گروه علی بابا در حاشیه این کنفرانس در گفتگو با دیجیاتو تاکید کرد که در این شرکت، جمع کثیری از نخبگان دانشگاه‌های برتر کشور از جمله دانشگاه شریف در حال حاضر مشغول به کار هستند و این جمعیت با توجه به سیاست‌های جدید این مجموعه، بیشتر هم خواهد شد. به گفته طباطبایی: «اکوسیستم فناوری جایی است که بستر مناسبی برای نخبگان فراهم کرده و این سیاست باید در تمام بازیگران اکوسیستم شکل بگیرد و رشد پیدا کند.»

مدیرعامل گروه علی بابا می‌گوید شرکت‌های تکنولوژی محور، معنای تازه‌ای به کارآفرینی داده‌اند اما تجربه نشان داده است که تکنولوژی باعث از بین رفتن بعضی مشاغل می‌شود. آیا همین مسئله تا حدی با کارآفرینی در تضاد نیست؟ طباطبایی در پاسخ به این پرسش، به دیجیاتو می‌گوید: «این ادعا درست نیست؛ کارها ماهیت‌شان تغییر پیدا می‌کند و دگرگون می‌شوند ولی از بین نمی‌روند. تکنولوژی تکمیل کننده کارها است و نسبت به نیاز روز جامعه شکل شغل‌ها را متفاوت می‌کند.»

او همچنین درباره چرایی حمایت گروه علی‌بابا از سومین کنفرانس کارآفرینی شریف گفت: «ما جدا از فعالیت خودمان در اکوسیستم باور داریم که باید برای توسعه مسائلی نظیر کارآفرینی نیز کمک کنیم. این رسالت ماست و برای همین هم تصمیم گرفتیم که حامی این رویداد باشیم تا بتوانیم در زمینه کارآفرینی کشورمان نقش خود را ایفا کنیم و البته با بدنه دانشگاه نیز ارتباط نزدیک‌تری پیدا کنیم.»

گفتنی است سومین کنفرانس کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف امروز و فردا در دانشگاه شریف برگزار خواهد شد و در آن سمینارها و پنل‌های گوناگونی برای حضار به منظور توسعه و تقویت کارآفرینی در دوران حاضر برگزار خواهد شد. این مباحث پیرامون ویژگی‌های دانشگاه کارآفرین، سیاست‌گذاری آموزش کارآفرینی و مبانی فلسفی یادگیری در آموزش کارآفرینانه، آموزش کارآفرینی اجتماعی، کارآفرینی سازمان و تاثیر جنسیت در آموزش کارآفرینی هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • saeed۱۹۸۵۹
    saeed۱۹۸۵۹ | ۴ دی ۱۳۹۸

    ??انقدر کامنت من درد داشت که پاکش کردید؟؟

  • jim kabir
    jim kabir | ۴ دی ۱۳۹۸

    من سر رشته ندارم
    ولی فرار نکنید از الودگی هوا میمیرید

مطالب پیشنهادی