ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

انتشار فایل PNG متحرک در توییتر ممنوع شد

توییتر فایل های PNG متحرک را ممنوع کرد. این تصمیم پس از سوء استفاده افراد شرور از حساب کاربری و هشتگ بنیاد صرع و حمله به کاربران صرعی توییتر با تصاویر تشنج زا گرفته شده ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۳ دی ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۰

توییتر فایل های PNG متحرک را ممنوع کرد. این تصمیم پس از سوء استفاده افراد شرور از حساب کاربری و هشتگ بنیاد صرع و حمله به کاربران صرعی توییتر با تصاویر تشنج زا گرفته شده است.

توییتر اعلام می کند که به تازگی باگی را در این پلتفرم کشف کرده که به کاربران اجازه اضافه کردن چندین تصویر متحرک به توییت و دور زدن مکانیزم پخش خودکار (Autoplay) با فرمت APNG را می داده است.

توییتر

توییتر با انتشار بیانیه‌ای ضمن اشاره به اینکه این شرکت قصد دارد محیطی امن را برای همه فراهم کند، می گوید:

«فایل های APNG جالب هستند ولی از تنظیمات پخش خودکار پیروی نمی کنند، به همین دلیل امکان اضافه کردن آنها به توییت ها را حذف کردیم. این تصمیم برای امنیت کاربرانی که به صرع مبتلا هستند و کاربرانی که به تصاویر متحرک و چشمک زن حساسیت دارند، گرفته می شود.»

توییتر در ادامه می افزاید فایل های APNG حجم زیادی دارند و در برخی اوقات سبب کرش کردن اپ می شوند. این کمپانی ادامه می دهد که قصدش از اعمال چنین محدودیتی، سوزاندن تر و خشک با هم نیست و فقط قصد دارد در آینده از بروز اتفاق مشابه جلوگیری کند.

به طور خلاصه کاربران همچنان می توانند از تصاویر متحرک در توییت های خود استفاده کنند، ولی فقط می توانند از فایل های گیف (GIF) استفاده کنند. فایل های گیف محبوبیت بالایی بین کاربران دارند و این تغییر تاثیری روی اکثریت کاربران توییتر نخواهد داشت.

توییتر برای جبران حذف فایل APNG در حال کار روی امکان اضافه کردن متن به گیف هاست، این کار فایل های گیف را برای آن دسته از کاربرانی که برای وب گردی به صفحه‌خوان (screen reader) وابسته هستند، در دسترس تر خواهد کرد.

از بین رفتن امکان اضافه کردن فایل های APNG توییتر را به محیطی کاملاً امن برای افراد مبتلا به صرع تبدیل نخواهد کرد، چون افراد شرور در گذشته از فایل های گیف هم برای آسیب رساندن به کاربران استفاده کرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • jim kabir
    jim kabir | ۴ دی ۱۳۹۸

    چه دلیل قشنگی

مطالب پیشنهادی