ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آنر 9X
نقد و بررسی‌

نگاه نزدیک دیجیاتو به دوربین سلفی آنر 9X

کمپانی آنر هفته گذشته از میان‌رده پریمیوم خود به نام آنر 9X رونمایی کرد (نگاه نزدیک دیجیاتو). کمپانی چینی برای اولین بار از نمایشگر تمام صفحه استفاده کرده و به همین دلیل هم شاهد دوربین ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۳ دی ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

کمپانی آنر هفته گذشته از میان‌رده پریمیوم خود به نام آنر 9X رونمایی کرد (نگاه نزدیک دیجیاتو). کمپانی چینی برای اولین بار از نمایشگر تمام صفحه استفاده کرده و به همین دلیل هم شاهد دوربین سلفی بیرون جهنده در این گوشی هستیم. در این مطلب مشخصات دوربین سلفی را مرور می‌کنیم و نگاهی می‌اندازیم به سلفی‌های اولیه ثبت شده با آنر 9X.

گوشی میان رده پریمیوم کمپانی آنر، برای اولین بار از یک دوربین بیرون جهنده بهره می‌برد که سنسوری ۱۶ مگاپیکسلی را درون خود جای داده است. این دوربین گشودگی دیافراگم ۲.۲ دارد و از هوش مصنوعی هم پشتیبانی می‌کند.

همانطور که گفتیم، دوربین گوشی با باز کردن برنامه دوربین و انتخاب گزینه سلفی، به صورت خودکار بیرون می‌آید. البته اگر کمی دقت کنید، می‌توانید صدای اجزای موتور مکانیکی آن را بشنوید. آنر می‌گوید موتور دوربین سلفی به فشار حساس بوده و در صورت وارد کردن فشار به ماژول، به صورت اتوماتیک به داخل خواهد رفت. همچنین آنر 9X به سقوط هم واکنش می‌دهد و در صورتی که گوشی از دستتان بیفتد، سنسور بیرون جهنده به صورت خودکار به داخل گوشی بر می‌گردد. البته در فرصتی بهتر، این موارد را دقیق‌تر بررسی خواهیم کرد.

اما بگذارید به سراغ عکس‌های اولیه دوربین سلفی برویم. سنسور ۱۶ مگاپیکسلی این گوشی در شرایط نوری مناسب، عکس‌های با کیفیتی می‌گیرد. آنر 9X جزئیات را از بین نمی‌برد و برای اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی کاملا مناسب است. نمونه عکس دوربین سلفی را در ادامه مشاهده می‌کنید:

یکی دیگر از ویژگی‌‌های آنر 9X، قابلیت عکس‌برداری پرتره است. برای بررسی این حالت، ابتدا عکسی در شرایط یکسان گرفتیم تا بهتر بتوانیم تفاوت عکاسی پرتره با معمولی را ارزیابی کنیم. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، قابلیت پرتره حاشیه صورت و اجسام را به درستی تشخیص نمی‌دهد و در بعضی مواقع، به کل بخشی از صورت یا موی اشخاص را حذف می‌کند.

image

در سلفی‌های دسته‌جمعی نیز دوربین سلفی آنر 9X به خوبی می‌تواند سوژه اصلی را تشخیص دهد. البته اگر از دوربین فاصله داشته باشید، کمی محو خواهید شد. در ادامه می‌توانید سلفی‌های پرتره و معمولی را مشاهده کنید:

image

با آنر 9X در شب هم می‌توانید سلفی بگیرید. اگر هم شرایط نوری محیط مناسب نبود، می‌توانید از فلاش استفاده کنید. البته این گوشی فلاش فیزیکی نداشته ولی به جای آن، نمایشگر را روشن می‌کند تا نور مستقیما به صورتتان برسد. در کل می‌توان گفت که فلاش آنر 9X به خوبی کار می‌کند. در ادامه می‌توانید نمونه عکس‌هایی از عکاسی در شب را مشاهده کنید:

image

اما زمانی که شرایط نوری مناسب باشد، می‌توانید بدون نیاز به فلاش، عکس‌های سلفی بگیرید. کیفیت عکس‌ها خوب است و اگر بزرگ‌نمایی نکنید، جزئیات نیز تا حدود زیادی حفظ می‌شوند. اما پرتره در شرایط معمولی نور در شب، تعریف چندانی ندارد و از همان مشکلاتی رنج می‌برد که پیشتر در نمونه عکس‌های پرتره در روز مشاهده کردید:

آنر 9X

آنر 9X

در کل در این مدت کمی که دوربین سلفی گوشی آنر 9X را بررسی کردیم، می‌توان گفت که کیفیت عکس‌ها در نور مناسب روز و شب، خوب است. البته عکس‌های بهتری هم توسط رقبای این گوشی در شرایط یکسان گرفته شده ولی در چند روز آینده منتظر بررسی دقیق‌تر دیجیاتو از دوربین‌های آنر 9X باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • تست کافه بازار
    تست کافه بازار | ۱۶ دی ۱۳۹۸

    تست کافه بازار ۲

  • Titan۰۰۷
    Titan۰۰۷ | ۳ دی ۱۳۹۸

    همون میزاشتی چند روز دیگه بررسی کامل میزاشتی. این دیگه چجورشه؟

مطالب پیشنهادی