ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هواوی
تکنولوژی

هواوی تا پایان امسال برنامه‌های جایگزین گوگل را منتشر می‌کند

این گونه که از شواهد پیداست، تحریم‌های تجاری آمریکا بر هواوی تاثیرات خود را گذاشته و این غول چینی را وادار کرده تا جایگزینی برای برنامه‌های کلیدی گوگل ارائه دهد. بر اساس گزارشی که اکونومیک ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۳ دی ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

این گونه که از شواهد پیداست، تحریم‌های تجاری آمریکا بر هواوی تاثیرات خود را گذاشته و این غول چینی را وادار کرده تا جایگزینی برای برنامه‌های کلیدی گوگل ارائه دهد. بر اساس گزارشی که اکونومیک تایمز منتشر کرده، هواوی به صورت فشرده با توسعه‌دهندگان هندی همکاری می‌کند تا جایگزینی برای اپ‌های گوگل ارائه دهد.

همانطور که می‌دانید، منع مراودات تجاری آمریکا با چین باعث شده تا گوشی‌های دو کمپانی هواوی و آنر بدون سرویس‌های گوگل به بازار عرضه شوند. از همین رو این کمپانی روی به سیستم‌عامل انحصاری خود آورد. غول مخابراتی چینی، به جای گوگل پلی، هواوی اپ گالری را منتشر کرد ولی با این حال تعداد برنامه‌های کاربردی و ضروری در این گالری، به هیچ وجه قابل قیاس با پلی استور نیست. به همین دلیل این کمپانی توسعه‌دهندگان هندی را برای توسعه برنامه‌هایشان به اپ گالری، ترغیب می‌کند.

هواوی

مدیرعامل هواوی و آنر در هند به اکونومیک تایمز گفته است:

ما در برنامه داریم تا اکوسیستم موبایل خودمان را بسازیم. اکثر برنامه‌های کلیدی مانند اپ‌های ناوبری، پرداخت، بازی و پیام‌رسانی تا پایان سال آماده خواهند شد.

البته اکوسیستم سرویس‌های گوگل بسیار گسترده است و هواوی باید برای برنامه‌های یوتیوب، جیمیل، گوگل پلی گیمز، گوگل مپس و پلی استور برنامه‌های جایگزین بسازد. کمپانی آنر که زیر برند هواوی محسوب می‌شود، با توسعه‌دهندگان ۱۵۰ اپ برتر هند مذاکره داشته تا برنامه‌های خود را برای آنر و اپ گالری نیز توسعه‌دهند.

هواوی

کمپانی آنر به بازارهای دیگر هم وارد شده و اخیرا دستگاه‌های هوشمند صوتی، تلویزیون و گجت‌های IoT نیز به بازار هند آورده است. این کمپانی امیدار است تا ۱۰ درصد از بازار هند را در سال ۲۰۲۰ تصاحب کند و از همین رو در حال برنامه ریزی برای این منظور است. البته کمپانی مادر آندر نیز در نظر دارد تا ساعت‌های هوشمند را به بازار عرضه کند تا تنوع محصولات خود را بیشتر کند.

هواوی بودجه‌ای یک میلیارد دلاری برای توسعه بخش برنامه‌های اکوسیستم خود در نظر گرفته و قدام‌های اولیه را نیز محکم برداشته است، باید دید که آیا این کمپانی می‌تواند با جایگزین‌های برنامه‌های گوگل تا پایان امسال (چند روز دیگر) انتظارات را برآورده کند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • herogame
    herogame | ۳ دی ۱۳۹۸

    حماقت از این ایده میباره ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی