ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گلکسی فولد ۲
تکنولوژی

سامسونگ گلکسی فولد ۲ احتمالا از نمایشگر شیشه‌ای استفاده خواهد کرد

چندی پیش تصاویر لو رفته از گلکسی فولد ۲ را دیدیم. اما نکته‌ای که شاید از دید همگان جا مانده باشد، استفاده از شیشه به جای پلاستیک در نمایشگر این گوشی است. اکنون افشاگر معروف، ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۴ دی ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۰

چندی پیش تصاویر لو رفته از گلکسی فولد ۲ را دیدیم. اما نکته‌ای که شاید از دید همگان جا مانده باشد، استفاده از شیشه به جای پلاستیک در نمایشگر این گوشی است. اکنون افشاگر معروف، مدعی شده که سامسونگ قرار است از شیشه بسیار نازک در این گوشی استفاده کند تا کیفیت ساخت بهتری ارائه کند و مشکلات نسل فعلی گوشی تاشو را از بین ببرد.

افشاگری به نام Ice Universe که اتفاقا سابقه خوبی در زمینه لو دادن اطلاعات دارد، می‌گوید سامسونگ توانسته شیشه بسیار نازک (Ultra Thin Glass) تولید کند که مشکلات صفحات پلاستیکی را ندارد. در نتیجه می‌توان شاهد نمایشگری صاف و بدون فرورفتگی در گلکسی فولد ۲ احتمالی باشیم و همچنین احتمالا دیگر شاهد خط تا خوردن نمایشگر در این گوشی نخواهیم بود.

گلکسی فولد ۲

مسئله‌ای که باعث می‌شود ادعای این افشاگر را بپذیریم، پتنتی بوده که سامسونگ چندی پیش در اروپا درخواست ثبت آن را کرده است. این پتنت به همان شیشه بسیار نازک (UTG) اشاره می‌کند و منابع دیگر هم مدعی شده‌اند که قرار است از این شیشه در گوشی تاشوی بعدی سامسونگ استفاده شود. احتمالا این گوشی، همان گلکسی فولد ۲ باشد.

اینطور که از شواهد و افشاگری‌ها پیداست، شرکت‌های بزرگ در حال سرمایه‌گذاری در صنعت گوشی‌‌های تاشو هستند. شیشه تاشو پیشرفت قابل ملاحظه‌ای نسبت به پلاستیک کنونی خواهد بود و به شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند اجازه می‌دهد تا مشکلات فعلی گوشی‌های تاشوی خود را برطرف کنند. تنها شرکت دیگری که در حال توسعه شیشه بسیار نازک تاشو است، کورنینگ بوده که هنوز به صورت رسمی چیزی را رونمایی نکرده است. از همین رو می‌توان گفت که اپل هم منتظر است تا بهترین تکنولوژی شیشه توسعه یابد و بعد از آن به سراغ تولید گوشی تاشو خود برود.

با این حال، این تصاویر چیزی را مشخص نمی‌کند و هنوز معلوم نیست که آیا واقعا گوشی تاشوی سامسونگ به نام گلکسی فولد ۲ در دست ساخت است یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی