ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

بهبود سریع سردردهای حاد با داروی جدید میگرن

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) داروی خوراکی جدیدی را تایید کرده که سردردهای میگرنی را پس از آغاز تسکین می دهد. این دارو که «Ubrelvy» نام دارد، اولین نمونه خوراکی کلاس داروهایی جدید به ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۴ دی ۱۳۹۸ | ۲۳:۵۹

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) داروی خوراکی جدیدی را تایید کرده که سردردهای میگرنی را پس از آغاز تسکین می دهد.

این دارو که «Ubrelvy» نام دارد، اولین نمونه خوراکی کلاس داروهایی جدید به نام بازدارنده های پپتید وابسته به ژن کلسی‌تونین (CGRP) است که موفق می شود تاییدیه لازم از سازمان FDA برای درمان بیماری میگرن را بگیرد.

این کلاس از داروهای جدید از طریق دخالت کردن در پروتئینی به نام CGRP که مسئول سردردهای شدید است، عمل می کنند. کمپانی Allergan توسعه دهنده این دارو بوده و در حال توسعه بازدارنده CGRP خوراکی دیگری به نام atogepant نیز هست که از بیماری میگرن پیشگیری می کند.

بیماری میگرن

شرکت داروسازی مورد بحث که تلاش زیادی برای محکم کردن پای خود در بازار داروهای میگرن می کند، امیدوار است با داروی جدید خود پا را فراتر از فروش سم بوتولینوم (بوتاکس) بگذارد که از سردردهای میگرنی حاد پیشگیری می کند.

کمپانی Allergan تلاش می کند تا داروی Ubrelvy را به عنوان جایگزینی برای تریپتان ها (Triptans) تبدیل کند که اکثر بیماران برای درمان میگرن حاد از آنها استفاده می کنند.

با اینکه تریپتان ها تغییر بزرگی در زندگی بیماران ایجاد کرده اند، ولی 30 درصد از بیماران به طور کافی به آنها پاسخ نمی دهند و در 20 درصد از بیماران نیز با خطر بیماری های قلبی عروقی همراه است. شرکت تحقیقاتی GlobalData تخمین می زند فروش داروی Ubrelvy تا سال 2025 به 486 میلیون دلار برسد.

اواخر اردیبهشت ماه امسال سازمان غذا و داروی آمریکا اولین داروی کاهش حملات میگرن را تایید کرد. این دارو «Aimovig» نام دارد و برخلاف داروی شرکت Allergan، خوراکی نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی