ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سونی
تکنولوژی

تقاضای بالا، عرضه محدود؛ جدیدترین معضل سونی در تامین سنسور دوربین

سنسورهای دوربین سونی، معمولا به عنوان پیش‌فرض در تمام گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شوند. از همین رو این کمپانی ژاپنی اعلام کرده به دلیل درخواست بالای سنسورهای دوربین، مجبور است به صورت شبانه‌روزی آن‌ها را تولید ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۴ دی ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

سنسورهای دوربین سونی، معمولا به عنوان پیش‌فرض در تمام گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شوند. از همین رو این کمپانی ژاپنی اعلام کرده به دلیل درخواست بالای سنسورهای دوربین، مجبور است به صورت شبانه‌روزی آن‌ها را تولید کند و حتی در این صورت نیز همچنان نمی‌تواند کل نیاز بازار را تامین کند.

به گزارش بلومبرگ، سونی امسال هم مثل سال گذشته در تعطیلات کریسمس نیز کارخانه‌های خود را باز نگه می‌دارد تا بتواند عقب‌افتادگی خود در بازار را جبران کند. تروشی شیمیزو (Terushi Shimizu) مدیر بخش نیمه‌هادی سونی می‌گوید غول الکترونیکی هزینه‌های سرمایه‌گذاری خود را بیش از دو برابر کرده و به عدد ۲.۶ میلیارد دلار سانده است. سونی همچنین قصد دارد کارخانه‌ای دیگر در ناگازاکی بسازد که در آوریل سال ۲۰۲۱ آماده به کار می‌شود.

سونی

البته شیمیزو تاکید می‌کند با افزایش سرمایه‌گذاری‌های اولیه و ظرفیت تولید، همچنان این کمپانی نمی‌تواند به تقاضای بازار پاسخ دهد و به همین دلیل از کاربران عذرخواهی می‌کند. با این حال به نظر می‌رسد که تعدد دوربین‌ها در گوشی‌های هوشمند، دلیل اصلی کمبود سنسور در بازار است. برای مثال، اپل که یکی از مشتری‌های پر و پا قرض سنسورهای سونی بوده، آیفون پایه امسال خود را با دو دوربین و آیفون گران‌قیمت‌تر را با ۳ دوربین عرضه کرده است.

دیگر کمپانی‌های چینی و حتی سامسونگ هم از سنسورهای سونی استفاده می‌کنند و از آنجایی که هر گوشی هوشمند در هر رنج قیمتی بازار، حداقل دو سنسور دارد، طبیعی است که سونی با مشکلات تامین قطعات مواجه شود. با این حال انتظار می‌رود که اپل دوربین دیگری به مجموعه ۳ گانه دوربین‌های پشتی آیفون سال بعد اضافه کند و این کمپانی کوپرتینویی هم به جمع مشتریان سنسور ToF سونی بپیوندد.

سونی

 

سونی در حال توسعه سنسورهای نسل بعدی است که دنیا را با عمق و جزئیات بیشتری نشان دهد. سنسور ToF اگر در دوربین‌های پشتی استفاده شود، عمق بیشتر و تصاویر پرتره بهتری را ثبت می‌کند. اگر هم در دوربین جلو از آن استفاده شود، قابلیت تشخیص حرکات دست قابل تشخیص خواهند بود و حالت‌های صورت، با کیفیت بیشتری به تصویر در خواهند آمد.

باید دید که در آینده سونی چگونه می‌تواند عرضه و تقاضا را با هم هماهنگ کند تا دیگر کارخانه‌های این کمپانی، در تعطیلات هم کار نکنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • آریا
    آریا | ۵ دی ۱۳۹۸

    قابل توجه اوهایی که کل کل میکنند سر کیفت دوربین اپل و سامسونگ و هواوی . فرقی نداره همه شون ساخت سونی اند.

    • ali_mlk
      ali_mlk | ۵ دی ۱۳۹۸

      آره این درسته ولی فقط استفاده از دوربین یکسان نمیتونه کیفیت و تجربه یکسان داشته باشه، چون معمولا شرکت ها بر اساس تجربه خودشون لنزهای متفاوتی استفاده میکنن و اینکه قدرت نرم افزاری بخش قابل توجهی از کیفیت نهایی رو شامل میشه، واسه همینه که میگن فلان موبایل کیفیت عکسش خیلی بهتره

      • آریا
        آریا | ۵ دی ۱۳۹۸

        بله ولی این تفاوت در حد بسیار کمیه .
        من یکی حاظر نیستم چند میلیون اضافه بدم برای یک مقدار جزیی کیفیت که با چشم نمیشه تشخیص داد

  • کتیبه سپید
    کتیبه سپید | ۴ دی ۱۳۹۸

    انصافاً این دیگه خود برده داریه. یه عده توی روز تعطیل هم کار کنن که یه عده دیگه بتونن عکس غذاها یا دماغ افتضاحشون رو توی اینترنت بذارن. حالا چه اصراریه که همه گوشی های یه شرکت، سنسور سونی داشته باشن؟

    • naser gh
      naser gh | ۵ دی ۱۳۹۸

      اول اینکه تجربه و کیفیت سونی خیلی بیشتر از بقیه شرکتهاست دوم اینکه هیچ شرکت توانایی تولید این همه سنسور و دوربین رو نداره

مطالب پیشنهادی