ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شیائومی
تکنولوژی

با ۱۰ محصول عجیب و غریب کمپانی شیائومی آشنا شوید

کمپانی شیائومی را همه با گوشی‌های هوشمند قدرتمند و خوش‌قیمت می‌شناسند، اما این کمپانی چینی محصولات دیگری تولید می‌کند که برای بسیاری جذاب و برای بسیاری عجیب و غریب است. درست است که شیائومی اخیرا ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۴ دی ۱۳۹۸ | ۲۲:۰۰

کمپانی شیائومی را همه با گوشی‌های هوشمند قدرتمند و خوش‌قیمت می‌شناسند، اما این کمپانی چینی محصولات دیگری تولید می‌کند که برای بسیاری جذاب و برای بسیاری عجیب و غریب است. درست است که شیائومی اخیرا جای پای خود را در کشورهای دیگری به جز چین محکم کرده، ولی همچنان عجیب‌ترین محصولات این کمپانی را در کشور اژدهای سرخ می‌بینیم. در ادامه با ما همراه باشید تا ۱۰ مورد از محصولات عجیب این کمپانی را بشناسیم.

مترجم بین‌المللی

شیائومی

طرفداران فیلم استار ترک همواره در آرزوی داشتن مترجم سفینه فضایی اینترپرایز بودند. با وجود این که ما فاصله بسیاری داریم تا بتوان زبان‌های کل کهکشان را درست ترجمه کنیم. این پدیده را از الان بپذیرید که شیائومی هر محصولی را می‌سازد، چرا که در ادامه محصولاتی خواهید دید که مغزتان سوت می‌کشد. از همین رو کمپانی مترجم ساز، شیائومی دستگاهی ساخته که حداقل ۱۸ زبان زمینی را ترجمه می‌کند. زیر برند کمپانی چینی به نام میجیا (Mijia) دستگاهی شبیه گوشی‌های هوشمند عرضه می‌کند که شباهت زیادی هم به ویندوز فون فقید دارد. نمایشگر ۴.۱ اینچی این مترجم به شما اجازه می‌دهد تا متن ترجمه را همان لحظه به صورت زنده ببینید.

کمپانی مترجم ساز برای این دستگاه، تعداد زیادی میکروفون در نظر گرفته که در هر دو طرف گوشی تعبیه شده‌اند. در نتیجه به خوبی می‌توانید از فواصل دور هم متون خود را ترجمه کنید. البته این دستگاه برای این کار نیازمند اتصال به وای فای یا دیتا موبایل است. زمانی هم که احساس کردید قرار نیست چیزی را ترجمه کنید، می‌توان از آن به عنوان مودم قابل حمل هم استفاده کرد.

واکی تاکی

شیائومی

کمپانی شیائومی واکی تاکی هم می‌سازد؛ این محصول دومین نسل خود را پشت سر می‌گذارد و بر اساس ادعای کمپانی واکی تاکی ساز چینی، ۵ کیلومتر برد دارد. رادیو FM هم داخل آن تعبیه شده و کاربران می‌توانند با اتصال بلوتوث، آهنگ‌های مورد علاقه خود را نیز به کمک آن گوش بدهند.

اما این کمپانی، واکی تاکی خود را هوشمند هم کرده و به کمک اپ مخصوص که روی دیگر محصولات این کمپانی (مثل گوشی‌های سری می) نصب می‌شود، متصل شده و کاربران از طریق آن می‌توانند موقعیت مکانی خود را برای دیگران ارسال کنند یا از طریق اتصال دیتای گوشی، پیام‌هایی کوتاه برای دوستان خود بفرستند.

هولدر گوشی با قابلیت شارژ بی‌سیم

شیائومی

کمپانی معروف واکی تاکی ساز چینی، برای دیگر محصولات خود که شاید آن‌ها را بخرید و در حین رانندگی استفاده کنید، ایده‌ای در سر دارد. بر فرض مثال اگر می ۹ دارید، می‌توانید از این ایده که هولدر گوشی است، در ماشین خود استفاده کنید. البته این هولدر دو قابلیت جذاب دارد. اولین قابلیت شارژ بی سیم ۲۰ واتی است که گوشی شما را به سرعت شارژ می‌کند و دومین قابلیت، گیره‌های مکانیکی خودکار است.

تصور کنید که قصد دارید گوشی خود را داخل هولدر بگذارید. برای این کار باید گیره‌ها را با یک دست بکشید، با دست دیگر نگه‌دارید و به نحوی گوشی را مابین این دو گیره فنری که اتفاقا بسیار هم سفت هستند، قرار دهید. اما این هولدر ساز چینی که دست بر قضا شیائومی نام دارد، با تعبیه سنسور مادون قرمز، تمام کشتی گرفتن با هولدر را حذف کرده و همه چیز را خودکار و مکانیکی کرده است.

برای این کار گوشی خود را نزدیک این هولدر نگه دارید تا گیره‌ها باز شوند و گوشی را بین آن دو قرار دهید. این هولدر، فن هم دارد که دیگر همه‌چیز تمام باشد تا گوشی شما داغ نکند.

ظرف مایع دستشویی

شیائومی

احتمالا اعضای هیئت مدیره هولدر ساز چینی در جلسه‌ای مطرح کردند که چرا پا را فراتر از این نگذاریم و محصولات بهداشتی تولید نکنیم؟ نتیجه این جلسه شد ظرف مایع دستشویی که چون از دل شرکتی می‌آید که بعصا گوشی هوشمند هم تولید می‌کند، باهوش است. چه قدر باهوش؟ آن قدر که اگر دست خود را نزدیک دهنه آن ببرید، مایع دستشویی را به مقدار کافی در اختیارتان می‌گذارد. تکنولوژی آن هم متشکل از سنسور حرکتی و مادون قرمز به همراه چند فنر مکانیزه است که اتفاقا طراحی خوبی هم دارد.

شیر دستشویی هوشمند

شیائومی

بگذارید تا داخل دستشویی هستیم، به دیگر محصول کمپانی بهداشتی نگاهی بیاندازیم؛ شیر دستشویی هوشمند. کاربرانی که نگران مصرف آب هستند (امیدواریم شما هم جزو همان کاربران باشید) می‌توانند با نصب این شیر هوشمند، مصرف آب خود را تا حد زیادی کاهش دهند. برای این کار کافی است به نزدیک‌ترین ابزار یراق فروشی رفته و شیر دستشویی هوشمند شیائومی را خریداری کنید.

این شیر به کمک سنسور هوشمند مادون قرمز، می تواند حضور دست را تشخیص داده و به صورت خودکار تا ۳ دقیقه شیر را باز نگه دارد. البته اگر کارتان ۳ دقیقه طول نمی‌کشد، می‌توانید با تکان دادن دست خود جلوی سنسور این شیر، آن را ببندید

کوتاه کننده موی بینی

شیائومی

همچنان درون دستشویی هستم، پس بهتر است نگاهی درون آینه بیندازید تا در صورت نیاز موی خود را اصلاح کنید. البته مویی که قرار است کوتاه کنیم، مربوط به بینی می‌شود. کمپانی محصولات بهداشت فردی چینی، دستگاهی تولید کرده به خوبی موی بینی شما را کوتاه می‌کند. این دستگاه چندان تکنولوژی خاصی ندارد، ولی قیمت پایین و احتمالا کارایی خوب آن باعث می‌شود بسیاری از کاربران، علاقه داشته باشند یکی از آن‌ها را داشته باشند. کوتاه کننده موی بینی شیائومی، طراحی خوبی هم دارد و با طیف گسترده‌ای از اشکال بینی هم سازگار است.

چوب‌پنبه باز کن

شیائومی

اکنون که دست خود را شسته‌اید و موی بینیتان را هم کوتاه کرده و به ذخایر آب هم آسیبی وارد نکرده‌اید، می‌خواهید در آرامش نوشیدنی بخورید. اما چوب‌پنبه سفتی در انتظار شماست. اینجاست که کمپانی چوب‌پنبه باز کن چینی به داد شما می‌رسد. محصول این کمپانی موتوری مکانیکی داشته که در سر آن چیزی شبیه پیچ وجود دارد. با نگه داشتن آن نزدیک چوب پنبه، می‌توانید در عرض ۶ ثانیه بطری خود را باز کنید و با یک موسیقی دلچسب، از بعدظهر خود لذت ببرید.

یونی سایکل ناین بات

شیائومی

زمان استراحت شما به پایان رسیده و می‌خواهید به محل قرار خود برسید. به جای آلوده کردن هوای شهر، می‌توانید از یونی سایکل ناین بات استفاده کنید که چند روز پیش از کمپانی یونی سایکل ساز شیائومی خریده‌اید. البته حواستان باشد این یونی سایکل ۴۵ کیلومتر بر ساعت سرعت دارد و می‌تواند ۹۰ کیلومتر را با یک بار شارژ پیمایش کند.

البته کمپانی چینی یونی سایکل ساز می‌گوید به خاطر حفظ جان خودتان هم که شده، سرعت آن را به ۲۰ کیلومتر بر ساعت محدود کنید تا سرهم به محل قرار برسید. چرخ‌های ۱۸ اینچی این محصول هم به قدری جذاب هستند که در مسیر خود، توجه چند نفر را هم به خود جلب کنید.

چرخ بالانس میا

شیائومی

اما اگر نخواهید سرهم به محل قرارتان برسید چه؟ کمپانی خطرآفرین چینی، چرخ بالانسی ساخته که بدون هیچ چفت و بستی باید سوار آن بشوید. البته خوبی این چرخ بالانس این است که نیاز نیست ۴۵ کیلومتر بر ساعت با آن حرکت کنید. البته حتی اگر هم بخواهید، بیشتر از ۱۲ کیلومتر نمی‌توانید بروید. از دیگر مزیت‌های این چرخ بالانس تحمل وزن ۱۰۰ کیلوگرمی و توانایی سواری دادن ۴۵ دقیقه‌ای است.

آب معدنی شیائومی

شیائومی

چه چیزی بهتر از این که پس از لمس مرگ، بتوانید آب معدنی خنکی بنوشید؟ اصلا جای نگرانی نیست. کمپانی آب معدنی ساز چینی، شما را ناامید نکرده و آب معدنی خنک از دل طبیعت وحشی برای شما سرو می‌کند.

این‌ها تمامی محصولاتی هستند که کمپانی شیائومی تحت برند‌های مختلف در چین به فروش می‌رساند. البته شاید بسیاری از آن‌ها هیچ گاه هوای بیرون از چین را تنفس نکنند، اما هستند معدود محصولاتی که پایشان به کشورهای دیگر هم باز شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۵ دی ۱۳۹۸

    فکر کنم شرکت شیائومی بهشت طراحان صنعتی باشه چون هر ایده‌ای که به ذهنشان برسه هر چقدر که بی‌ربط باشه بازم تولید میشه ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی