ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

پیش‌بینی ستاره شناس بریتانیایی: ظهور نسل جدید انسان با سفرهای فضایی

یکی از اخترشناسان بریتانیایی در اظهاراتی تکان دهنده مدعی شده سفرهای فضایی می توانند به ظهور نسل جدیدی از انسان دستکاری شده منتهی شوند. «مارتین ریس» (Martin Rees) از ستاره شناسان مطرح انگلستان می گوید ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۵ دی ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

یکی از اخترشناسان بریتانیایی در اظهاراتی تکان دهنده مدعی شده سفرهای فضایی می توانند به ظهور نسل جدیدی از انسان دستکاری شده منتهی شوند.

«مارتین ریس» (Martin Rees) از ستاره شناسان مطرح انگلستان می گوید در آینده برخی انسان ها زمین را ترک کرده و در سیارات دیگر زندگی خواهند کرد. به گفته او آنها برای وفق دادن خود با محیط جدید، به کمک تکنولوژی های پیشرفته، در خود تغییراتی ایجاد خواهند کرد:

«آنها نمی توانند خود را با شرایط سیارات دیگر وفق دهند، به همین دلیل انگیزه قوی تری نسبت به ساکنین زمین برای ایجاد تغییرات در بدن خود به کمک فناوری های سایبرنتیک و مهندسی ژنتیک خواهند داشت. این روش ها به خاطر مسائل اخلاقی و احتیاطی در زمین ممنوع هستند، اما ساکنین مریخ برای انجام چنین آزمایشاتی دستشان بازتر است. ما باید برای آنها که می خواهند با دستکاری ژنتیکی دودمان خود را با سیارات بیگانه وفق دهند، آرزوی موفقیت کنیم. این می تواند اولین گام به سوی ظهور نسل جدید انسان ها باشد.»

بشر از دیرباز به دنبال سفر به اعماق فضا بوده است.

ریس می گوید انسان دستکاری شده سرانجام توانایی تبدیل شدن به «موجود هوشمند کاملا ماشینی» را دارد و می تواند در محیط های بدون اتمسفر و گرانش زندگی کند. در چنین شرایطی او توانایی احداث سازه های عظیمی را خواهد داشت که از توانایی های انسان معمولی خارج است.

ریس با اشاره به اینکه انسان دستکاری شده زمین را برای همیشه ترک خواهد کرد، می گوید:

«بنابراین مغزهای غیر ارگانیک، نه بر روی زمین و مریخ، بلکه در اعماق فضا به قدرت هایی خواهد رسید که از تصور ما خارج است. حدس می زنیم زمین برایشان جذابیتی نداشته باشد. آنها پدران زمینی خود را برای همیشه ترک خواهند کرد.»

این اخترشناس معتقد است ماموریت های فضایی آینده می تواند به مهاجرت انسان ها و سکونت موجوداتی پیچیده تر و نامیرا در کهکشان راه شیری منتهی شود. این کار احتمالاً با ماشین هایی که خود را بازتولید می کنند و یا به کمک فناوری های دیگر قابل دستیابی خواهد بود.

سیاره فراخورشیدی

به عقیده او نسل جدید انسان های نیمه نامیرا ترسی از سفرهای بین ستاره ای نخواهند داشت چون عمر آنها بسیار طولانی خواهد بود.

با این وجود ریس هشدار می دهد که بشر نباید با سفرهای فضایی به فکر فرار از مشکلات زمین باشد:

«این تفکر که می توان با سفرهای فضایی از مشکلات زمین فرار کرد، ترسناک است. ما باید مشکلات زمین حل کنیم. حل مشکل تغییرات اقلیمی در برابر زمینی سازی مریخ، کار بسیار آسانی است؛ هیچ محیط دیگری در منظومه شمسی به اندازه محیط زمین، حتی قله اورست و قطب جنوب، بخشنده نیست. هیچ سیاره دیگری برای مردم عادی که از ریسک کردن هراسانند، وجود ندارد.»

این اولین باری نیست که «ریس» پیش بینی های تکان دهنده می کند. وی سال گذشته میلادی در گفتگویی با تلگراف به خطرات احتمالی آزمایشاتی که روی شتاب دهنده های ذرات انجام می شوند، اشاره کرده بود و از احتمال بسیار ضعیف ایجاد سیاهچاله خبر داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • گوشی و کامپیوتر
    گوشی و کامپیوتر | ۳۰ دی ۱۳۹۸

    عجیبه...

مطالب پیشنهادی