ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

توسعه اسکلت خارجی سبک که توانایی حرکتی سالمندان را بالا می‌برد

محققان کالج شهری نیویورک (CCNY) در همکاری با مرکز علوم درمانی دانشگاه تگزاس در هیوستون (UTHealth)، نمونه اولیه یک اسکلت خارجی (Exoskeleton) را ساخته اند که توانایی حرکتی سالمندان را افزایش می دهد. این اسکلت ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۶ دی ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰

محققان کالج شهری نیویورک (CCNY) در همکاری با مرکز علوم درمانی دانشگاه تگزاس در هیوستون (UTHealth)، نمونه اولیه یک اسکلت خارجی (Exoskeleton) را ساخته اند که توانایی حرکتی سالمندان را افزایش می دهد.

این اسکلت خارجی به کمک موتورهایی که درون آن تعبیه شده اند، توانایی فرد در گام برداشتن را بالا می برد. توسعه دهندگان می گویند این مدل برخلاف نمونه های مشابه، وزن زیادی ندارد و موتورهای آن با حرکت پاها فعال می شوند؛ بنابراین وسیله فرد را به دنبال خود نمی کشد.

ساخت اسکلت خارجی برای سالمندان

«جرارد فرانسیسکو» (Gerard Francisco)، رئیس طب فیزیکی و توانبخشی دانشکده پزشکی McGovern از مرکز علوم درمانی دانشگاه تگزاس می گوید:

«نمونه اولیه ما تقریباً 60 درصد از اسکلت های خارجی تجاری سبک تر است. علاوه بر این مدل ما توسط کاربر فعال می شود، نه ربات. فردی که آن را می پوشد مجبور به راه رفتن در مسیر از پیش تعیین شده نیست.»

محققان مرکز درمانی یاد شده قصد دارند در گام بعدی اسکلت خارجی خود را روی سالمندانی که از مشکل حرکتی رنج برده یا با دشواری گام بر می دارند، آزمایش کنند. پژوهشگران امیدوارند نمونه نهایی این اسکلت خارجی به شکلی باشد که فرد بتواند آن را زیر لباس خود بپوشد.

«Shuo-Hsiu Chang»، یکی از اساتید دانشکده پزشکی McGovern می گوید:

«با وجود پیشرفت هایی که اسکلت های خارجی کرده اند، هنوز برای استفاده به شکل مستقل و در اجتماع مناسب نیستند. به ربات هایی پوشیدنی نیاز داریم که بتوانند کیفیت زندگی طیف وسیع تری از افراد را در سطح جامعه بهبود دهند.»

بر اساس گزارشی که در ژورنال Journal of Public Health منتشر شده، راه رفتن در حدود 240 متر برای 32 درصد از افراد بالای 65 سال با دشواری همراه است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی