ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تحول در تحقیق و توسعه صنعت لوازم خانگی ایران با آزمایشگاه آکوستیک پیشرفته اسنوا

گروه صنعتی انتخاب که بیشتر با برند لوازم خانگی اسنوا شناخته می شود، مجهزترین مرکز تحقیقات آکوستیک و ارتعاشات کشور را راه اندازی کرده است. این مرکز طبق جدیدترین استانداردهای جهانی و با هدف افزایش ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۷ دی ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۵

گروه صنعتی انتخاب که بیشتر با برند لوازم خانگی اسنوا شناخته می شود، مجهزترین مرکز تحقیقات آکوستیک و ارتعاشات کشور را راه اندازی کرده است. این مرکز طبق جدیدترین استانداردهای جهانی و با هدف افزایش رضایت مشتریان محصولات خانگی این شرکت فعالیت می کند.

در جریان نهمین کنفرانس بین المللی آکوستیک و ارتعاشات کشور که در دانشگاه علم و صنعت تهران برگزار شد، گروه صنعتی انتخاب تفاهم نامه ای را برای افزایش همکاری های دانشگاهی و پژوهشی در این زمینه منعقد کرد. طی این رویداد با منصور سعیدزاده، مدیر دپارتمان روابط عمومی گروه صنعتی انتخاب صحبت کردیم. سعیدزاده با اشاره به سرمایه گذاری عظیم این هلدینگ در بخش تحقیق و توسعه به دیجیاتو گفت:

«گروه صنعتی انتخاب به عنوان بزرگ ترین تولیدکننده لوازم خانگی در ایران، مراکز تحقیق و توسعه متعددی را در کشورهای مختلف در اختیار دارد که قلب تپنده آن در کارخانه اسنوا قرار گرفته است. سرمایه گذاری قریب به 1.5 میلیون دلاری برای راه اندازی مرکز تحقیقات آکوستیک و ارتعاشات، باعث می شود تا لوازم خانگی این شرکت با نیازهای بازار و خواسته های مشتری منطبق شوند.»

سعیدزاده، مدیر دپارتمان روابط عمومی گروه صنعتی انتخاب

فرایند طراحی، ساخت و اجرای اتاق آکوستیک اسنوا توسط شرکت اکل (Eckel) کانادا انجام شده که معروف ترین شرکت در این حوزه به شمار می رود و رکورد گینس ساکت ترین اتاق جهان را در اختیار دارد که برای شرکت مایکروسافت ساخته شده است. از ویژگی های این اتاق نیمه صامت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نویز پس زمینه 16 دسیبل
  • فرکانس قطع 125 هرتز
  • سه درب کامپوزیتی با قابلیت ایزوله صدا
  • سیستم تعلیق ارتعاشی برای جذب ارتعاشات اطراف اتاق
  • سیستم کنترل هوشمند دما از محدوده 10 تا 45 درجه
  • سیستم داده پردازی حرفه ای با تجهیزات پیشرفته
  • قابلیت اندازه گیری همزمان صدا، ارتعاش و دما

جهادی، رئیس بخش مرکز تحقیقات نویز و ارتعاشات گروه صنعتی انتخاب

رامین جهادی، رئیس بخش مرکز تحقیقات نویز و ارتعاشات گروه صنعتی انتخاب به دیجیاتو می گوید صنعت لوازم جانبی ایران، مرجعی برای نویز محصولات نداشته و اداره استاندارد هم پیگیری های لازم را در این زمینه انجام نمی دهد. شرکت اسنوا پیش از این با صرف هزینه گزاف، برخی محصولات مهم را به آزمایشگاه های VDE آلمان ارسال می کرده تا از این نظر مورد ارزیابی قرار گیرند. حالا با راه اندازی این اتاق آکوستیک و اطمینان از ثابت ماندن نویز پس زمینه، می توان سنجش ها را در سطح استانداردهای جهانی انجام داد.

اما چرا اندازه گیری نویز و ارتعاش محصولات در این حد اهمیت دارد؟ دکتر یونسیان، رئیس انجمن آکوستیک و ارتعاشات ایران در این رابطه به دیجیاتو می گوید:

«یکی از شاخص های مهم کیفی لوازم خانگی، بحث صدا و ارتعاش است. بعضی از این لوازم مثل یخچال دائماً در حال کار هستند و کمترین میزان کاهش صدا در آنها، روی رضایت مشتری در درازمدت تأثیر بسزایی خواهد داشت.»

به گفته یونسیان، شرکت اسنوا این نیاز را به خوبی احساس کرده و با سرمایه گذاری هنگفت، پیشرفته ترین امکانات سخت افزاری جهان را به کار گرفته تا رضایت نهایی مشتریان را به سطح تازه ای برساند.

حوزه صدا و ارتعاش، یکی از حوزه های کاملاً تخصصی و پیچیده مهندسی به شمار می رود و شرکت های فعال در این صنعت به ارتباط کامل با دانشگاه نیاز دارند تا در این زمینه پیشرفت کنند. امضای تفاهم نامه بین گروه صنعتی انتخاب و انجمن آکوستیک و ارتعاشات ایران نیز در همین راستاست. سعیدزاده در این رابطه به دیجیاتو می گوید:

«سرمایه گذاری سنگین گروه صنعتی انتخاب در بخش سخت افزاری و راه اندازی اتاق آکوستیک، به پشتیبانی نرم افزاری از سوی مراکز دانشگاهی نیاز دارد. ما می خواهیم با تعریف پروژه های مشترک با دانشگاه های مختلف، استانداردهای این حوزه را در کشور توسعه بدهیم.»

راه اندازی این مرکز پیشرفته تحقیقات آکوستیک در گروه کارخانجات اسنوا، می تواند فصل جدیدی را برای استانداردسازی لوازم خانگی ایران آغاز کند. به گفته جهادی، حتی اداره استاندارد می تواند آزمایشگاه های اسنوا را به عنوان مرجع سنجش اعلام کرده و دیگر شرکت ها را به استفاده از این تجهیزات ملزم نماید. این الزام در نهایت به رضایتمندی بیشتر مشتریان و ارتقاء صنعت لوازم خانگی در کشور خواهد انجامید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • noname
    noname | ۸ خرداد ۱۳۹۹

    واقعا عالی!اگه از اینجور محصولات داخلی بیشتر حمایت بشه و نگاه بد ازشون بره واقعا از سامسونگ و ال جی و...خیلی سرترن❤

مطالب پیشنهادی