ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دستکش هپتیک
تکنولوژی

لمس واقعیت مجازی با دستکش VR تسلا سوییت

یکی از تجهیزات مهم برای تجربه واقعیت مجازی کامل دستکش هپتیک است که امکان لمس و حس محیط مجازی را به کاربر می دهد. این ابزار هنوز آنچنان که باید در دسترس قرار نگرفته اما ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۷ دی ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

یکی از تجهیزات مهم برای تجربه واقعیت مجازی کامل دستکش هپتیک است که امکان لمس و حس محیط مجازی را به کاربر می دهد. این ابزار هنوز آنچنان که باید در دسترس قرار نگرفته اما کمپانی «تسلا سوییت» از دستکشی رونمایی کرده که قادر به جمع آوری داده های بیومتریک و ارائه بازخورد لمسی است.

«تسلا سوییت گلاو» را می توان در کنار سوییت یا لباس کامل این شرکت و یا به صورت جداگانه استفاده کرد. به گفته کمپانی سازنده امکان لمس فضا، بافت های مجازی و در دست گرفتن اشیاء از طریق ترکیب چندین فناوری فراهم شده که حرکات کاربر را ثبت کرده، داده های بیومتریک را جمع آوری کرده و بازخورد را شبیه سازی می کنند.

از این دستکش هپتیک می توان در سیستم های کنترل از راه دور و در زمینه هایی از قبیل پزشکی استفاده کرد. برای مثال به لطف قابلیت جمع آوری بلادرنگ داده ها و پالس اکسیمتر می توان سطح استرس با ضربان قلب را افراد را اندازه گیری کرد. این دستکش طی هفته آینده در نمایشگاه CES 2020 ارائه شده و در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه خواهد شد.

این دستکش مکملی برای دیگر محصولات این شرکت از قبیل Manus VR و HaptX خواهد بود و با تکیه بر آرایه ای از ۹ الکترود روی هر انگشت حس لمس سطحی که وجود خارجی ندارد را به کاربر القا می کند. یک اسکلت بیرونی هم با ایجاد حس مقاومت و ارتعاش، تعامل با اشیاء محکم را شبیه سازی می کند.

تسلا سوییت یکی از چندین کمپانی فعال در زمینه ابزارهای واقعیت مجازی مبتنی بر بازخورد است که در اواسط دهه جاری راه اندازی شد. نخستین محصول این کمپانی در سال ۲۰۱۶ و از طریق پلتفرم کیک استارتر راه اندازی شد اما کمپانی با لغو این کمپین اولین محصولش را رسما در ۲۰۱۸ معرفی کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی