ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اداره فدرال هواپیمایی
تکنولوژی

تمامی پهپادهای بی‌سرنشین آمریکا ردیابی می‌شوند

اداره فدرال هواپیمایی آمریکا قصد دارد تمهیداتی جدید برای شناسایی و ردیابی پهپادهای بی‌سرنشین از راه دور در نظر بگیرد. بر اساس این قوانین، تمامی پهپاد‌های بی‌سرنشین ملزم هستند که مکان خود را به صورت ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۷ دی ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

اداره فدرال هواپیمایی آمریکا قصد دارد تمهیداتی جدید برای شناسایی و ردیابی پهپادهای بی‌سرنشین از راه دور در نظر بگیرد. بر اساس این قوانین، تمامی پهپاد‌های بی‌سرنشین ملزم هستند که مکان خود را به صورت زنده از طریق خود پهپاد اعلام کرده و همچنین همان داده‌ها را از طریق اینترنت با سیستم اداره فدرال هوایی مخابره کند.

البته در این بین چندین تبصره نیز وجود دارد که در ادامه با هم بررسی می‌کنیم. اولین تبصره شامل پهپاد‌های بی‌سرنشینی می‌شود که بیش از ۴۰۰ متر از پایگاه خود فاصله نمی‌گیرند. این پهپاد‌ها می‌توانند اطلاعات مکان‌یابی را تنها از طریق اینترنت با سیستم اداره فدرال هواپیمایی (FAA) در میان بگذارند و دیگر نیازی نیست داده‌ها از طریق خود پهپاد مخابره شوند.

پهپاد

علاوه بر این، پهپاد‌هایی که مقاصد تفریحی داشته و وزنی کمتر از ۲۵۰ گرم دارند نیز لازم نیست هیچ‌گونه داده‌ای برای FAA ارسال کنند. با این حال این اداره دو راه‌حل برای مخابره داده در نظر گرفته است. راه‌حل اول شامل مخابره شماره سریال هر پهپاد می‌شود و راه‌حل دوم نیز می‌تواند ترکیبی بی‌همتا از اعداد و حروف باشد تا کاربرانی که نگران اطلاعات شخصی هستند نیز مشکلی نداشته باشند.

FAA می‌گوید تمامی خلبانان این پهپادها، تا ۳ سال آینده وقت دارند که هم‌راستا با قوانین فعالیت کنند. اما بیاید با هم دلایل این کار را بررسی کنیم. در نگاه اول به نظر می‌رسد که ردیابی پهپاد‌ها چندان درست نباشد، اما از نظر این اداره این کار از اقدامات مهم برای استفاده از پهپادها برای مقاصد مختلف تجاری است. در این بیانیه آمده است:

این اقدام به منظور مدیریت ترافیک اکوسیستم پهپادهای بی‌سرنشین، امری بسیار حیاتی است.

پهپاد

در نتیجه با استناد به قوانین فعلی، شرکت‌های آمازون و UPS نمی‌تواند پهپاد‌های بسته‌رسان خود را وارد چرخه سرویس‌دهی کنند و ابتدا باید توسط مقامات شناسایی شوند تا تهدید‌آمیز و متخاصم نباشند. اما این اقدام کمی دیرتر از حالت معمول اجرایی شده است، چرا که کنگره آمریکا در سال ۲۰۱۶ از FAA خواسته بود تا سیستمی برای شناسایی پهپا‌دها ارائه دهد.

لیسا المان (Lisa Ellman) از اتحادیه پهپادهای تجاری می‌گوید:

نگرانی اصلی ما این است که چرا FAA باید ۳ سال به شرکت‌ها زمان بدهد تا با قوانین جدید هم‌راستا شوند؟ تا زمانی که این سیستم اجرایی شود، شهروندان آمریکایی بسیاری قوانین را زیر پا گذاشته‌اند و دیگر نیازی برای این کار نیست. ما باید این الزام را دیروز انجام می‌دایم و نه ۳ سال دیگر.

با این حال FAA مهلتی ۶۰ روزه را در نظر گرفته تا نظرات شهروندان را نیز جویا شود و در صورت الزام، بندهایی از این قوانین را تغییر دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی