ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

روشی انقلابی برای رفع مشکل شارژ؛ ربات های فولکس واگن خودروهای برقی را شارژ می کنند

با گسترش استفاده از خودروهای الکتریکی، ایجاد زیرساخت های لازم برای شارژ آنها یکی از چالش های بزرگ و البته پر هزینه ای است که پیش روی سازندگان چنین مدل هایی قرار دارد. فولکس واگن ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۷ دی ۱۳۹۸ | ۱۳:۲۸

با گسترش استفاده از خودروهای الکتریکی، ایجاد زیرساخت های لازم برای شارژ آنها یکی از چالش های بزرگ و البته پر هزینه ای است که پیش روی سازندگان چنین مدل هایی قرار دارد. فولکس واگن به عنوان یکی از گروه های بزرگی که قصد دارد حضوری پر رنگ در بازار خودروهای الکتریکی داشته باشد، اخیرا از یک ایده جالب برای شارژ این دسته از وسایل نقلیه پرده برداری کرده است.

هسته اصلی این ایده را یک ربات سیار تشکیل می دهد. این ربات توسط شاخه ساخت اجزای فنی و مهندسی گروه فولکس واگن توسعه یافته و می تواند به طور خودکار اتومبیل های برقی را پیدا نموده و آنها را در مکان هایی مثل پارکینگ شارژ کند.

ربات های فولکس واگن

ربات ابداعی فولکس واگن از فناوری خودران سود برده و از طریق یک اپلیکیشن یا تکنولوژی ارتباط خودرو با زیرساخت های شهری – موسوم به V2X – قابل فراخوانی است. سازنده می گوید این ربات دارای واگن های باتری است. واگن باتری در واقع اصطلاحی است که ژرمن ها برای چند پک 25 کیلووات ساعتی متحرک به کار برده اند.

مثل دیگر وسایل نقلیه خودران، ربات مخصوص شارژ فولکس واگن نیز به چند دوربین، اسکنرهای لیزری و سنسورهای اولتراسونیک مجهز بوده و توانایی تشخیص و نشان دادن عکس العمل مناسب در برابر انواع موانع را دارد.

فولکس واگن هدف از توسعه ربات شارژر خودران را کمک به تامین انرژی مورد نیاز خودروهای الکتریکی در مناطقی که ایجاد زیرساخت های لازم ممکن نبوده و یا با هزینه بالا تمام می شود، اعلام کرده است. پارکینگ های زیرزمینی، ساختمان ها و محدوده هایی که امکان ایجاد تغییرات بنیادین در آنها وجود ندارد، برخی از مناطقی هستند که فولکس واگن به آنها اشاره نموده است.

به لطف ربات خودران فولکس واگن، رانندگانی که در یک پارکینگ به دنبال جای پارک هستند، دیگر نیازی به جستجوی سوکت های شارژ نخواهند داشت؛ زیرا آنها می توانند وظیفه شارژ باتری خودرو را به این ربات پیشرفته بسپارند.

ربات های فولکس واگن

مارک مولر مدیر شاخه اجزای فنی و مهندسی گروه فولکس واگن در این باره گفته:

با استفاده از ربات ها می توان کارهای ساختمانی و هزینه راه اندازی زیرساخت های مربوط به شارژ را تا حد قابل ملاحظه ای کاهش داد.

آنطور که فولکس واگن اعلام کرده، هر ربات می تواند با کنترل همزمان چند واگن باتری، آنها را به سمت خودروها هدایت نموده و در نهایت متصل کند؛ پس از اتمام شارژ نیز هر ربات در نقش یک سرگروه ظاهر شده و واگن های باتری را به ایستگاه اختصاصی شارژ بر می گرداند.

شایان ذکر است با فراگیر شدن خودروهای برقی، ایجاد زیرساخت های لازم باید به طور ویژه مورد توجه قرار بگیرد. برای شارژ این خودروها نه تنها باید تعداد زیادی ایستگاه شارژ احداث گردد، بلکه شبکه برق نیز باید بتواند پاسخگوی انرژی مورد نیاز آنها باشد، به خصوص که تعداد این ایستگاه ها به زودی به صدها و میلیون ها دستگاه خواهد رسید و موضوع فشار به شبکه برق به دغدغه ای مهم برای سیاست گذاران انرژی تبدیل شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • peyman17
    peyman17 | ۷ دی ۱۳۹۸

    چه ایده مسخره ای

مطالب پیشنهادی