ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

2019-AWD-Fat-E-5-Ultra-Drive (2)
خودرو

کریستینی Fat E-5 Ultra Mid Drive دوچرخه برقی مخصوص برف و یخ

با فرا رسیدن زمستان و روزهای سرد سال، افراد بسیاری دوچرخه های خود را کنار گذاشته و از روش های مطمئن تر برای رفت و آمد استفاده می کنند. لغزنده شدن معابر و کاهش ایمنی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۸ دی ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

با فرا رسیدن زمستان و روزهای سرد سال، افراد بسیاری دوچرخه های خود را کنار گذاشته و از روش های مطمئن تر برای رفت و آمد استفاده می کنند. لغزنده شدن معابر و کاهش ایمنی تردد با دوچرخه از اصلی ترین دلایل این موضوع هستند.

اما شرکت کریستینی (Christini) که مقر آن در فیلادلفیا واقع شده، با معرفی محصولی جدید می خواهد علاقه مندان دوچرخه سواری را در فصل زمستان نیز راضی نگه دارد. این دوچرخه Fat E-5 Ultra Mid Drive نامگذاری شده و در مقایسه با مدل های استاندارد دارای تفاوت هایی است.

دوچرخه برقی

اصلی ترین و شاخص ترین تفاوت ظاهری Fat E-5 Ultra Mid Drive با سایر دوچرخه ها، تایرهای عریض و به اصطلاح تپل تر آن است. برخلاف نمونه های رایج، این دوچرخه از تایرهایی که تا حدودی شبیه تایرهای موتور کراس هستند، سود می برد. این تایرهای 26 اینچی ساخت شرکت Vee Tire بوده و به سری Snowshoe XL  تعلق دارند. از مشخصات این سری می توان به عرض 4.8 اینچی (12.19 سانتی متری) و آج های برجسته برای ایجاد چسبندگی مناسب در سطوح لغزنده اشاره کرد.

2019-AWD-Fat-E-5-Ultra-Drive (4)

بدنه دوچرخه کریستینی Fat E-5 Ultra Mid Drive جنسی از آلومینیوم دارد. در هاب چرخ عقب این محصول یک موتور الکتریکی کار گذاشته شده و Fat E-5 Ultra Mid Drive یک دوچرخه برقی به شمار می رود. موتور مذکور از نوع 1000W Bafang بوده و توسط باتری Polly-02 52V با ظرفیت 14 آمپر ساعت تغذیه می شود. به لطف باتری و موتور برقی موجود، امکان پیمایش 50 مایل (معادل 80 کیلومتر) مسافت با یک بار شارژ وجود دارد.

2019-AWD-Fat-E-5-Ultra-Drive (5)

اما مساله جالب توجه اینکه دوچرخه الکتریکی شرکت کریستینی، به سیستم AWD (انتقال قدرت به تمامی چرخ ها) نیز مجهز است و از طریق کلید اختصاصی روی دوشاخه فرمان می توان این سیستم را فعال کرد. با این ویژگی کریستینی تاکید می کند احتمال گیر کردن Fat E-5 Ultra Mid Drive در مسیرهای لغزنده و حتی صعب العبور بسیار کم خواهد بود.

دوچرخه برقی

و اما قیمت؛ کمپانی کریستینی برای دوچرخه برقی خود بهایی برابر با 5,995 دلار تعیین کرده است. اگر چه Fat E-5 Ultra Mid Drive در نوع خود گران ترین دوچرخه محسوب نمی شود، اما قیمت آن از رقم میانگین مدل های مشابه اندکی فراتر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی