ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رونمایی از گربه رباتیک MarsCat برای دوستداران ربات خانگی تعاملی [تماشا کنید]

یک کمپانی چینی از گربه ای رباتیک رونمایی کرده که شخصیت آن با توجه به رفتار صاحب تغییر کرده و به لمس ها و صدای کاربر واکنش نشان می دهد. این گربه رباتیک «MarsCat» نام ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۹ دی ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۳

یک کمپانی چینی از گربه ای رباتیک رونمایی کرده که شخصیت آن با توجه به رفتار صاحب تغییر کرده و به لمس ها و صدای کاربر واکنش نشان می دهد.

این گربه رباتیک «MarsCat» نام داشته و قابلیت حرکت خودران در محیط خانه به کمک 16 مفصل موتوردار را دارد. این ربات علاوه بر راه رفتن، فعالیت هایی مثل بازی کردن و خوابیدن را به شکل تصادفی انجام داده و زباله های فرضی را در سطل زباله می اندازد.

گربه رباتیک یاد شده توسط کمپانی Elephant Robotics ساخته شده و علاوه بر موتورهای سروو و باتری، از دوربین 5 مگاپیکسلی در قسمت بینی، لیزر تشخیص عمق، میکروفون، اسپیکر، شش حسگر لمسی خازنی و کامپیوتر رزبری پای برخوردار است و می تواند به کمک آنها علاوه بر تشخیص اسباب بازی ها، از برخورد با موانع خودداری کرده و به فرامین صوتی واکنش نشان دهد.

گربه رباتیک MarsCat بر اساس رفتار مالک شخصیت منحصر به فرد خود را در طول زمان شکل می دهد. به عنوان مثال هرچه کاربر بیشتر با آن صحبت کند، بیشتر میو میو می کند. لحن صدای کاربر و تعداد دفعات لمس کردن، از دیگر مواردی هستند که در رفتار این ربات تاثیر گذارند.

در مجموع گربه رباتیک MarsCat شش شخصیت دارد که بین مشتاق و کناره گیر، پرانرژی و تنبل و اجتماعی و خجالتی تغییر می کنند. خبر خوب برای افراد آچار به دست اینکه این ربات منبع باز است؛ به این معنی که می توان برای آن نرم افزار و سخت افزار جدید توسعه داد.

با یک بار شارژ ربات مورد بحث از طریق پورت USB به مدت 3 ساعت، می توان بسته به فعالیت دو تا پنج ساعت از آن استفاده کرد. این ربات در حال حاضر در سایت Kickstarter در حال جمع آوری منابع مالی بوده و با پرداخت 649 دلار و در صورت تولید انبوه، می توان آن را صاحب شد.

گربه رباتیک MarsCat در صورت ورود به بازار، قیمتی برابر با 1299 دلار خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • kianoosh jahani
    kianoosh jahani | ۹ دی ۱۳۹۸

    این روزا خیلیا دنبال خرید ربات هوشمند برای بچه هاشون هستند. در کمتر از دو دهه اسباب بازی بچه ها زمین تا آسمون تغییر کرده حالا باز هی بگید چرا نسل قبلی بچه هاشون را درک نمی کنند.

مطالب پیشنهادی