ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تاکسی‌های اینترنتی در صورت ثابت نگه داشتن قیمت‌ها از پرداخت عوارض شهرداری معافند

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران اعلام کرده که بنا بر دستور پیروز حناچی، مادامیکه ناوگان تاکسی‌های اینترنتی کرایه‌های خود را ثابت نگه دارند، عوارض ۲ درصدی سفر از آنها دریافت نمی‌شود. یکی از بزرگترین ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۹ دی ۱۳۹۸ | ۱۵:۱۵

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران اعلام کرده که بنا بر دستور پیروز حناچی، مادامیکه ناوگان تاکسی‌های اینترنتی کرایه‌های خود را ثابت نگه دارند، عوارض ۲ درصدی سفر از آنها دریافت نمی‌شود.

یکی از بزرگترین مشکلات توافق شهرداری تهران و تاکسی‌های اینترنتی بر سر بخشی از تفاهمنامه بود که به موجب آن تاکسی‌های اینترنتی باید دو درصد از هزینه سفر را به شهرداری می‌دادند. برخی از مدیران عامل تاکسی‌های اینترنتی پرداخت این عوارض را غیرقانونی می‌دانستند و از آنسو شهرداری اصرار بر این داشت که این درصد صرف هزینه‌های توسعه حمل و نقل عمومی کشور خواهد شد.

در هر حال به نظر می‌رسد کشاکش پیرامون این موضوع حالا به پایان رسیده باشد چرا که «رضا قنادان» مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرده که شهردار تهران دستور داده تا این دو درصد از تاکسی‌های اینترنتی دریافت نشود؛ البته این تخفیف بر اساس یک شرط باقی خواهند ماند آنهم اینکه ناوگان‌های اینترنتی نرخ کرایه خود را ثابت نگه دارند.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران همچنین تأکید کرده که این تخفیف برای رفاه حال شهروندان صورت گرفته است: «دستور شهردار تهران در حال اجراست و تأکید من این است که این تخفیف ۲ درصدی تا زمانی ادامه دارد که تاکسی‌های اینترنتی نرخ کرایه سفر خود را با توجه به اصلاح نرخ سوخت افزایش ندهند.»

البته همانطور که مشخص است دستور پیروز حناچی صرفا در شهر تهران اثرگذار خواهد بود و مشخص نیست که شهرداری سایر شهرهای کشور در برابر دریافت این عوارض از تاکسی‌های اینترنتی چه اقدامی را در دستور کار خود قرار خواهند داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی