ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بایدو در رقابت پردازش زبان طبیعی همه را شکست داد؛ آمریکایی ها زیر سایه غول چینی

مدل پردازش زبان طبیعی موتور جستجوی بایدو یعنی ERNIE با شکست دادن مدل های گوگل و مایکروسافت، رکورد تازه ای در بنچمارک ارزیابی درک زبان عمومی از خود بر جای گذاشت. بنچمارک «ارزیابی درک زبان ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۰ دی ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

مدل پردازش زبان طبیعی موتور جستجوی بایدو یعنی ERNIE با شکست دادن مدل های گوگل و مایکروسافت، رکورد تازه ای در بنچمارک ارزیابی درک زبان عمومی از خود بر جای گذاشت.

بنچمارک «ارزیابی درک زبان عمومی» (GLUE) برای آموزش، ارزیابی و تحلیل سیستم های فهم زبان های طبیعی (NLU) به کار می رود. شرکت هایی که مدل های پردازش زبان های طبیعی را توسعه می دهند، به کمک این بنچمارک مدل های خود را ارزیابی می کنند.

بایدو

تاکنون مدل مایکروسافت، که MT-DNN-SMART نام دارد، در صدر جدول بنچمارک GLUE قرار داشت و پس از آن مدل T3 گوگل در رده دوم قرار گرفته بود. حال موتور جستجوگر چینی بایدو (Baidu) با مدل خود که ERNIE نام دارد، گوگل و مایکروسافت را شکست داده و رکورد 90.1 امتیاز را از خود به جای گذاشته است.

تیم تحقیقاتی بایدو می گوید:

«فهم زبان، چالش سختی است. نتایج ما در بنچمارک GLUE نشان می دهند که آموزش مدل های زبانی از قبل با تمرینات مداوم و یادگیری چندوظیفگی، مسیر امیدوارکننده ای در حوزه تحقیقات پردازش زبان های طبیعی (NLP) محسوب می شوند. ما به بهبود عملکرد مدل ERNIE با فرم ورک دائمی آموزشی ادامه خواهیم داد.»

بایدو از مدل ERNIE استفاده های متعددی می کند که از جمله آنها می توان به قابلیت پاسخ‌دهی به سوالات در موتور جستجوی خود اشاره کرد که بهبود رضایتمندی 16 درصدی کاربران را در نتایج جستجو به دنبال داشته است.

موتور جستجوی بایدو محبوبیت بالایی در چین داشته و پس از خروج گوگل از چین در سال 2010، هفتاد درصد از سهم سرچ ها را به خود اختصاص داده است. البته اپلیکیشن هایی مثل WeChat که اجازه تماشای ویدیو، خواندن اخبار، خرید اینترنتی و سفارش غذا را بدون موتور جستجوی سنتی می دهند، تا حدی از محبوبیت این موتور کاسته اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی