ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون ۱۱
تکنولوژی

ثبت پتنت عجیب توسط اپل؛ آیفون 12 یا نسل جدید آیپاد تاچ؟

کمپانی اپل پتنت جدید و عجیبی را ثبت کرده که پیرامون آن چندین فرضیه ایجاد شده است. گفته می شود این ثبت اختراع مربوط به آیپاد تاچ جدید، نمایشگر ارزان قیمت برای آیفون های میان ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۰ دی ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

کمپانی اپل پتنت جدید و عجیبی را ثبت کرده که پیرامون آن چندین فرضیه ایجاد شده است. گفته می شود این ثبت اختراع مربوط به آیپاد تاچ جدید، نمایشگر ارزان قیمت برای آیفون های میان رده و حتی آیفون 12 است.

سایت LetsGoDigital تصاویری از این پتنت را منتشر کرده که شباهت زیادی به آیفون 11 پرو داشته، ولی برخی از خصوصیات آن را ندارد.

پتنت جدید اپل طراحی احتمالی آیفون 12 را نشان می دهد

در تصاویر محصولی با فریم گرد و نمایشگر مستطیلی بدون ناچ نمایش داده می شود. روی صفحه نمایش خبری از سخت افزار فیس آیدی یا دوربین سلفی نیست. البته دکمه های پاور، ولوم و سوییچ فیزیکی نوتیفیکیشن (همانند آیفون) در این محصول به چشم می خورند. به نظر می رسد زیر دکمه پاور، اسلات سیمکارت تعبیه شده است.

سایتی که این گزارش را منتشر کرده مدعی شده این پتنت طراحی آیفون 12 را نشان می دهد. ادعایی که البته چندان با واقعیت جور در نمی آید، چون به نظر نمی رسد اپل پس از کمتر از چهار نسل آیفون ناچ دار، این طرح را کنار گذاشته و آیفون 12 را با نمایشگر بدون بریدگی روانه بازار کند.

منبع منتشر کننده خبر مدعی شده دوربین های سلفی این محصول زیر نمایشگر قرار گرفته اند و قفل گوشی نیز به کمک حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر باز می شود؛ بنابراین قابلیت فیس آیدی از بین رفته است.

سایت GSMArena پس از بررسی پتنت و ترجمه قسمت هایی از آن در مترجم گوگل، به عبارت «ثبت اختراع جزئی» برخورد کرده است و به نظر می رسد مربوط به نمایشگر باشد و باقی اجزا برای ارجاع به این قسمت قرار داده شده اند. سایت یاد شده پس از بررسی دقیق تر پتنت، به فرضیه سازی در مورد آن پرداخته است.

فرضیه اول اینکه اپل قصد دارد بر مبنای آیفون های فعلی، مدل آپدیت شده آیپاد تاچ را عرضه کند. نسل کنونی آیپاد تاچ همچنان دکمه هوم را داشته و از نمایشگر 4 اینچی همانند آیفون 5 و آیفون SE بهره می برد. البته این فرضیه نمی تواند درست باشد، چون اپل اوایل خرداد ماه امسال آیپاد تاچ جدید را با چیپست A10 و فضای ذخیره سازی 256 گیگابایتی معرفی کرده بود.

احتمال دارد این ثبت اختراع برای نمایشگر آیفون های ارزان قیمت باشد. اپل بخش بزرگی از بازار گوشی های ارزان قیمت را به محصولات ارزان قیمت برندهای چینی واگذار کرده است.

مدت هاست شایعه عرضه آیفون SE2 در سال 2020 به گوش می رسد. البته هنوز معلوم نیست این ثبت اختراع ربطی به این گوشی دارد یا نه. از آنجا که در تصاویر آیفون نسل فعلی نمایش داده می شود، احتمال واقعیت داشتن این موضوع وجود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی