ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علی بابا
وب و اینترنت

نگاهی به سرویس جدید علی بابا: رزرو هتل در داخل و خارج کشور

حتی اگر تا حالا هتل رزرو نکرده باشید، حتما با دردسرهای رزرو حضوری یا تلفنی و نتایج حاصله از این کار آشنا هستید. اتلاف وقت برای پیدا کردن مناسب‌ترین محل اقامت شاید مهم‌ترین چالشی باشد ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۱۰ دی ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۰

حتی اگر تا حالا هتل رزرو نکرده باشید، حتما با دردسرهای رزرو حضوری یا تلفنی و نتایج حاصله از این کار آشنا هستید. اتلاف وقت برای پیدا کردن مناسب‌ترین محل اقامت شاید مهم‌ترین چالشی باشد که در روش سنتی به آن بر می‌خورید اما خوشبختانه رزرو اینترنتی این مشکل و در کنارش ده‌ها مشکل دیگر روش‌های قدیمی را به طور کامل از میان برداشته است.

وقتی هتلی را اینترنتی رزرو می‌کنید، نه دیگر امکانات و کیفیت خدمات هتل‌‌ها برایتان ناشناخته‌اند و نه مشکل پرداخت هزینه و تعیین وقت رزرو خواهید داشت؛ همه چیز با چند کلیک و در عرض چند دقیقه انجام می‌گیرد تا مناسب‌ترین محل اقامت را برای خودتان پیدا کنید.

وبسایت علی بابا که تا پیش از این با رزرو بلیط قطار و هواپیما و تورهای گردشگری میان مردم شناخته شده بود، به تازگی سبد امکاناتش را تکمیل کرده و خدمت رزرو آنلاین هتل در داخل و خارج از کشور را هم برای کاربران به ارمغان آورده. به همین بهانه تصمیم گرفتیم نگاهی به این سرویس جدید علی بابا داشته و نحوه انجام این کار از طریق وبسایت را مورد بررسی قرار دهیم.

علی بابا

علی بابا فرآیند رزرو را تا حد امکان به سادگی خرید از یک فروشگاه اینترنتی کرده، که بزرگترین مزیت این کار را در رزرو هتل‌های خارجی می‌بینید که پرداخت هزینه همیشه یکی از چالش‌هایش بوده و علی بابا با امکان پرداخت «ریالی» این مشکل را از سر راه برداشته. بیایید برای آشنایی بهتر با فرآیند رزرو هتل، یک نمونه مثالی را با هم مرور کنیم.

فرض کنید قصد پیدا کردن یک هتل مناسب در شهر مشهد را دارید. علی بابا امکانی فراهم کرده که با پر کردن سه فیلد خالی به نتیجه دلخواهتان برسید. با ورود به صفحه رزرو هتل وبسایت علی بابا، سه فیلد انتخاب شهر، تاریخ ورود و خروج، و تعداد نفرات و اتاق‌های لازم برای اقامت باید مشخص شوند.

در قسمت شهرها، هم امکان انتخاب میان هتل‌های خارجی و هم داخلی را دارید. خوشبختانه شهرهای مورد پشتیبانی علی بابا عمدتا مقاصد پر رفت و آمد را شامل می‌شوند هر چند که این قسمت هنوز کاملا تکمیل نشده و چه در مقاصد داخلی و چه خارجی، شهرهای دیگری هم هستند که می‌توانند در دایره نتایج رزرو قرار بگیرند.

علی بابا

اما بعد از پر کردن فیلد شهر، نوبت به تعیین تاریخ ورود و خروج می‌رسد و در نهایت تعداد همراهان و اتاق‌های مد نظرتان را مشخص می‌کنید. با انجام این کارها و فشردن کلید جستجو، علی بابا وارد صفحه نمایش نتایج می‌شود که اینجا به فیلترهای دقیق‌تر برای رسیدن به کیس اکازیون دسترسی پیدا می‌کنید.

در گوشه بالا و سمت چپ نتایج، مهم‌ترین فیلترها قرار گرفته‌اند: این که نتایج بر اساس امتیاز کاربران، ارزان‌ترین یا گران‌ترین هتل‌ها رتبه‌بندی شوند. اما در نوار سمت راست صفحه امکانات بیشتری را مشاهده خواهید کرد: این که هتل را برای 1 شب می‌خواهید یا 3 شب، چقدر می‌خواهید هزینه کنید، چه امکاناتی از هتل می‌خواهید، کدام منطقه از شهر مقصد را می‌پسندید و مواردی از این دست که در نهایت به نتیجه مطلوب برسید.

علی بابا

علی بابا حتی امکان دیدن موقعیت هتل روی نقشه را هم فراهم کرده و در صورت تمایل «کاهش قیمت» رزرو هتل‌ها را هم به شما اطلاع می‌دهد. البته برای این کار باید در وبسایت حساب کاربری ساخته باشید.

یک نکته خوب پیش از رزرو هر هتل در علی بابا، که بیشتر از هتل‌های ایرانی لزوم وجودش در هتل‌های خارجی احساس می‌شود، توضیحات متفرقه هتل‌هاست. زیر صفحه اختصاص یافته به هر هتل، می‌توانید اطلاعاتی همچون امکانات کامل هتل، هزینه‌های جانبی و نکات ضروری برای اقامت را بخوانید که راهنمای خوبی برای رسیدن شما به بهترین انتخاب هستند.

البته نکته منفی اینجاست که هنوز برای هتل‌های خارجی، اطلاعات این بخش به زبان فارسی ترجمه نشده‌اند که امیدواریم تیم علی بابا این موضوع را نیز در دستور کار قرار دهد.

علی بابا

اما با بررسی کامل همه جوانب، نوبت به رزرو می‌رسد که با چند کلیک ساده آن را انجام خواهید داد. در این صورت علی بابا کد رزرواسیون را به شما ارائه خواهد کرد تا بدین طریق برای سفر، هیچ گونه نگرانی از سوی هتل نداشته باشید و تمرکزتان را روی مسائل دیگر سفر معطوف کنید. در صورت پیش آمدن هر مشکلی نیز تیم پشتیبانی علی بابا به صورت آنلاین و تلفنی پاسخگوی مشکلات شما خواهند بود.

علی بابا

سرویس رزرو هتل علی بابا زمان زیادی نیست که کارش را آغاز کرده، بنابراین هنوز می‌توان انتظار تکمیل شدن و اضافه شدن به تعداد هتل‌های مورد پشتیبانی آن را داشت. اما شکی نیست که ارائه سرویس رزرو هتل می‌تواند تأثیر بزرگی بر پیشرفت کسب و کار علی بابا داشته باشد که همواره یکی از گزینه‌های مطرح کاربران برای رزرو بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس بوده و حالا امکانی فراهم شده که کاربران قدیمی این سرویس بتوانند با اضافه شدن امکان رزرو هتل، یک مرجع کامل و مطمئن برای خدمات مسافرت خود در دسترس داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی