ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سومین مسابقه برنامه‌نویسی کدناک دانشگاه شریف با حمایت علی بابا برگزار خواهد شد

سومین دوره مسابقه برنامه‌نویسی کدناک، با حمایت گروه علی بابا، روز پنج‌شنبه، ۱۲ دی ماه در دانشکده ریاضی دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد. هدف از برگزاری مسابقه برنامه‌نویسی کدناک در دو بخش الگوریتمی و ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۱ دی ۱۳۹۸ | ۱۱:۵۲

سومین دوره مسابقه برنامه‌نویسی کدناک، با حمایت گروه علی بابا، روز پنج‌شنبه، ۱۲ دی ماه در دانشکده ریاضی دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد.

هدف از برگزاری مسابقه برنامه‌نویسی کدناک در دو بخش الگوریتمی و مینی‌گیم، آموزش و افزایش مهارت‌های برنامه‌نویسی شرکت‌کنندگان است. در مسابقه الگوریتمی رقابت بین شرکت‌کنندگان در پاسخگویی به سوالات متعدد و زمان پاسخ به آنهاست. در مسابقه دوم یا مینی‌گیم نیز کوتاه کردن طول کد، رمزنگاری و محدودیت استفاده از دستورات برنامه‌نویسی از چالش‌های اصلی این مرحله است.

یکی از تفاوت‌های مهم این دوره کدناک با دوره های گذشته برگزاری مسابقه مینی‌گیم خواهد بود. در این مسابقه چالش‌هایی متفاوت برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده است که با حل کردن آن‌ها می‌توانند امتیاز خود را افزایش دهند. از ویژگی‌های پیش‌ از ثبت‌نام این دوره از مسابقات کدناک نیز می‌توان به موضوع تست آنلاین اشاره کرد که در تاریخ ۵ دی تحت عنوان مسابقه دست گرمی برگزار شد و در آن کاربران توانایی‌های خود را برای شرکت در مسابقه محک زدند.

گروه علی بابا که پیش‌تر حامی رویداد کارآفرینی شریف نیز شده بود و تاکید کرده بود که قصد همکاری نزدیک‌تری با جامعه دانشگاه کشور دارد، در راستای ایفای نقش مسئولیت‌های اجتماعی خود در حوزه‌های مشارکتی، حامی اصلی این مسابقه است.

اولین دوره از مسابقات کدناک در سال تحصیلی ۹۵-۹۶ برگزار شد و به خاطر موفقیت آن و محبوبیت آن بین دانشجویان، دوره دوم نیز در سال بعد برقرار شد. مسابقات کدناک همراه با کارگاه‌های آموزشی بوده و قرار است در سال‌های آینده نیز به صورت مستمر برگزار شود. کدناک هرساله توسط ورودی‌های دانشکده علوم ریاضی برگزار می‌شود. آنطور که در متن معرفی این مسابقات نوشته شده، هدف از برگزاری این رویداد صرفا یک رقابت علمی نیست، بلکه در کنار آن آموزش افراد، آشنایی شرکت‌کننده‌ها با یکدیگر و برقراری جوی دوستانه بین آن‌ها از اهداف این رویداد است.

برای شرکت و ثبت نام در مسابقه کدناک می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی