ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پشتیبانی اسنپ
تکنولوژی

نتیجه گزارش‌های مسافران: اسنپ در ماه ۴۰۰ راننده را غیرفعال می‌کند

تیم پشتیبانی سامانه حمل و نقل هوشمند اسنپ اعلام کرده که بر اساس گزارش‌های مردمی مسافرین نسبت به رفتار رانندگان؛ آنها در ماه هزار راننده را به صورت موقت و ۴۰۰ راننده را به طور ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۱ دی ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

تیم پشتیبانی سامانه حمل و نقل هوشمند اسنپ اعلام کرده که بر اساس گزارش‌های مردمی مسافرین نسبت به رفتار رانندگان؛ آنها در ماه هزار راننده را به صورت موقت و ۴۰۰ راننده را به طور دائم غیرفعال می‌کنند.

احتمالا برای هر مسافر اسنپی این موضوع پیش آمده باشد که در انتهای سفر خود که بنا به دلایل مختلف از راننده آن سفر ناراضی بوده، نمرات منفی و شکایاتی نسبت به عملکرد راننده انجام داده باشد. برخی بر این باور هستند که این بازخوردها نتیجه‌ای در برنداشته ولی گزارش جدید اسنپ نشان می‌دهد که این سامانه نسبت به بازخورد نظرات مسافران خود جدی بوده و آنها را در سیستم مدیریت رانندگان خود به کار می‌گیرد.

پشتیبانی اسنپ

اسنپ گزارش می‌دهد که هر گزارشی را بطور موشکافانه بررسی می‌کند و در قبال آن واکنشی از خود نشان می‌دهد؛ یکی از این واکنش‌ها غیرفعال کردن رانندگان است و سازوکار این قطع همکاری در گزارشی که اسنپ جدیدا منتشر کرده به طور کامل شرح داده شده است. بنابر ادعای اسنپ، برخی رانندگان به طور موقت و برخی به صورت دائم بلاک می‌شوند:

«هر خطایی بسته به نوع و تعداد تکرارش یک واکنش متفاوت از سوی سامانه اسنپ به همراه دارد. معمولا راننده‌ها به دلایلی مانند ضعف عملکرد، تقلب در سیستم، رفتار نامناسب، تعدد گزارش منفی از سوی مسافران، نقص مدارک، ضعف آموزش، عدم تاییدیه از سوی ناجا، لغو بیش از حد سفر، دریافت گزارش حاد از سوی پشتیبانی و امتیاز پایین‌تر از ۴.۳ غیرفعال می‌شوند. متقاضیانی که از سوی ناجا تایید نشوند، از همان ابتدا امکان ورود به ناوگان اسنپ را ندارند. بعضی‌ موارد مانند تقلب در سیستم و دریافت گزارش حاد از سوی پشتیبانی منجر به غیرفعالی دائم می‌شود اما در بعضی موارد بسته به شرایط ممکن است به راننده فرصت دوباره‌ای داده شود. نکته مهم این است که در تمامی این موارد سامانه اسنپ تا بررسی دقیق موضوع راننده را غیرفعال می‌کند و بعد از بررسی تمامی زیروبم‌ها، بسته به مورد، حساب راننده را چند ساعت، چند روز و  حتی به صورت دائمی غیرفعال نگه می‌دارد.»

طبق گزارش پشتیبانی اسنپ، ماهیانه چیزی حدود ۱۰۰هزار اخطار به رانندگان داده می‌شود. همچنین گاهی مسافران گزارش‌های سفر خود را طی تماس تلفنی به پشتیبانی گزارش می‌دهند.

پشتیبانی اسنپ

آنطور که اسنپ می‌گوید اگر مجموع امتیاز راننده در۱۰۰ سفر آخرخود پایین‌تر از ۴.۳ شود، راننده به صورت خودکار غیرفعال می‌شود. معمولا هنگام بروز مشکلات، ابتدا از طرف پشتیبانی به راننده اخطار داده می‌شود و در صورت تکرار، روند تصمیم‌گیری درباره ادامه فعالیت راننده تغییر پیدا می‌کند. همزمان با غیرفعالسازی حساب راننده و اطلاع‌رسانی این موضوع به او بصورت پیامکی، به راننده پیشنهاد می‌شود برای آموزش مجدد به واحد پشتیبانی مراجعه کند. اسنپ در اینباره بیشتر توضیح داده است:

«اگر راننده ظرف مدت تعیین شده در کلاس‌های آموزشی حاضر شود به او فرصت دوباره‌‌ای داده می‌شود. در این فرصت یک ماهه، راننده باید تلاش کند با جلب رضایت مسافران امتیاز خود را از عدد ۴.۳ افزایش دهد. در غیر این‌صورت شانس خود را از دست می‌دهد و برای همیشه غیرفعال می‌شود. همچنین در مورد گزارش‌های حادی که به پشتیبانی ارجاع داده می‌شود، غیرفعالی دائمی است و راننده هیچ‌وقت دیگری نمی‌تواند در ناوگان اسنپ فعالیت کند.»

همانطور که در ابتدای مطلب گفته شد، طبق گزارش‌های رسیده از پشتیبانی اسنپ، هر ماه به طور میانگین هزار راننده در سامانه اسنپ به صورت موقت و ۴۰۰راننده برای همیشه غیرفعال می‌شوند و هیچ‌وقت فرصت همکاری دوباره با این سامانه را نخواهند داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Mojtana Moradi
    Mojtana Moradi | ۳۰ آبان ۱۴۰۰

    واقعا اسنپ همیشه طرفدار مسافره من در مسیر مبدا تصادف کردم بامسافرتماس گرلتم و گفتم درخواست برای اسنپ دیگری بدین من تصادف کردم بعد مسافر شروع به فحاشی کرد و بعدش اسنپ منو مسدود کرد واقعا در حق راننده ظلم میشه

  • مجید قدرتی
    مجید قدرتی | ۱۶ مهر ۱۴۰۰

    سلام فقط راننده همیشه مقصرولی مسافرکه میخوادسواستفاده کن نه بایدهرچی مسافرمیگی قبول کنم تا امتیازبهمون بده درغیراین صورت امتیازمنفی حداقل یه کاری کنیدکه ببین این امتیازمنفی که مسافرمیدی واقعی یا بخاطراینکه نتونستی سواری مفتی بگیردداده

  • آریا
    آریا | ۱۲ دی ۱۳۹۸

    ولی اگر یک مسافر را به دلیل بد حجابی وسط اتوبان پیاده کند توبیخ نمیشود تازه جایزه هم میگیرد به خصوص اگر راننده اش بسیجی فعال باشد.و بازجو های صدا و سیما باهاش مصاحبه هم میکنند ?

  • molavy
    molavy | ۱۱ دی ۱۳۹۸

    آفرین

مطالب پیشنهادی