ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تیک تاک لیست کشورهای درخواست کننده حذف محتوا را منتشر کرد: هند در صدر

شبکه اجتماعی تیک تاک (TikTok) با انتشار اولین گزارش شفاف خود، لیست کشورهایی که درخواست حذف محتواها و همچنین دسترسی به داده های کاربران را کرده بودند، نمایش داد. در این گزارش هند با 107 ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۲ دی ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۰

شبکه اجتماعی تیک تاک (TikTok) با انتشار اولین گزارش شفاف خود، لیست کشورهایی که درخواست حذف محتواها و همچنین دسترسی به داده های کاربران را کرده بودند، نمایش داد.

در این گزارش هند با 107 درخواست برای دسترسی به داده های کاربران و 11 درخواست برای حذف یا محدودیت محتواها در نیمه اول سال گذشته میلادی (از اول ژانویه تا 30 ژوئن)، در صدر قرار گرفته است. دولت هند در مجموع 143 اکانت را هدف قرار داده بوده است. تیک تاک می گوید با 47 درصد از درخواست ها موافقت کرده است.

تیک تاک

پس از هند، ایالات متحده آمریکا با ارسال 79 درخواست برای دسترسی به داده های کاربری و شش درخواست برای حذف محتواها، در رده دوم قرار دارد. تیک تاک با 86 درصد از درخواست ها برای دسرسی به داده های کاربری موافقت کرده و هفت پروفایل مربوط به درخواست حذف محتوا را محدود یا مسدود کرده است.

نکته جالب در این لیست غیبت چین است. تیک تاک مدعی شده حتی یک مورد درخواست هم از دولت چین برای حذف محتواها در این پلتفرم در نیمه اول سال قبل میلادی دریافت نکرده که عجیب به نظر می رسد. احتمالاً دلیل این موضوع، عدم فعالیت تیک تاک در چین است. نسخه چینی این اپ که توسط سازمان جداگانه ای مدیریت می شود، Douyin نام دارد.

در ادامه لیست کشورهای ژاپن، آلمان، نروژ، فرانسه، انگلستان، سوئد، کره جنوبی، استرالیا، اسرائیل، ایتالیا، لهستان، اتریش، بلژیک، کانادا، دانمارک، مجارستان، ایسلند، اردن، نیوزلند، پاکستان، روسیه، سنگاپور، سوییس و ترکیه به چشم می خورند.

«Eric Ebenstein»، مدیر سیاست عمومی تیک تاک با انتشار بیانیه ای گفت که آنها درخواست های ارسال شده از جانب دولت ها را بسیار جدی گرفته و پس از بررسی آنها با دقت زیاد، در مورد مطابقت داشتن آنها با روند قانونی لازم و قوانین مربوط به حذف محتوا تصمیم گیری می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • sackboy
    sackboy | ۱۳ دی ۱۳۹۸

    جالبه که آمریکا هم رتبه ی دوم رو داشته داره. الان اگر حتی انتهای همین لیست هم اسم ایران میومد، ملت زمین و زمان رو به هم می‌ریختن که به حریم شخصیمون سرک می‌کشن.
    ولی به آمریکا که می‌رسه، خیلی منطقی و به دور از قضاوت، اول باید ببینن علت چی بوده!

  • jim kabir
    jim kabir | ۱۲ دی ۱۳۹۸

    چین که ،مال خودشه ونیاز به درخواست نداره

  • سعید
    سعید | ۱۲ دی ۱۳۹۸

    اره چین نیست? ? ? ? وقتی اپ چینی باشه انتظار چی رو داری

  • Mj Kianiapp
    Mj Kianiapp | ۱۲ دی ۱۳۹۸

    فک نمیکنم با کارایی که تو تیک تاک میشه کرد بشه به دولت آسیبی زد و یا فعالیت سیاسی انجام داد
    یکی میگه چرا و چجوری این اتفاقا افتاده؟!

مطالب پیشنهادی