ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

بازگشت هند به ماه؛ مأموریت چاندرایان 3 اعلام شد

هند به منظور جبران شکست مأموریت فضاپیمای چاندرایان 2 در سال گذشته میلادی، از برنامه های خود برای فرود بر سطح ماه در سال 2020 پرده برداشت. به گزارش بلومبرگ، دومین مأموریت هند برای فرود ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۲ دی ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

هند به منظور جبران شکست مأموریت فضاپیمای چاندرایان 2 در سال گذشته میلادی، از برنامه های خود برای فرود بر سطح ماه در سال 2020 پرده برداشت.

به گزارش بلومبرگ، دومین مأموریت هند برای فرود بر سطح ماه «چاندرایان 3» نام گرفته و شامل ماه نشین و ماه نورد خواهد بود.

به گفته «K. Sivan»، رییس سازمان پژوهش های فضایی هند (ISRO)، در این مأموریت از مدارگرد مأموریت چاندرایان 2 استفاده خواهد شد. وی اضافه کرد که ماژول پیشران، ماه نشین و ماه نورد جدید حدوداً 35 میلیون دلار هزینه داشته اند و مأموریت پرتاب نیز هزینه های زیادی به دنبال خواهد داشت.

«K. Sivan»، رییس سازمان پژوهش های فضایی هند

رییس سازمان پژوهش های فضایی هند به پیشرفت های این کشور برای انجام اولین مأموریت فضایی سرنشین دار نیز اشاره کرد و گفت که هند چهار فضانورد را نامزد این مأموریت کرده است. این چهار فضانورد اواخر ماه ژانویه آموزش های لازم را در روسیه خواهند دید. بناست اولین مأموریت فضایی سرنشین دار هند اواسط سال 2022 انجام شود.

هند و چین به دنبال عرض اندام در مأموریت های فضایی هستند. چین تاکنون موفق شده کاوشگر خود را در نیمه پنهان ماه فرود بیاورد. هند نیز قطب جنوب ماه را برای فرود کاوشگر مأموریت چاندرایان 3 انتخاب کرده؛ یعنی همان منطقه ای که ناسا برای مأموریت آرتمیس در سال 2024 هدف گرفته است.

هند می خواهد پس از ایالت متحده، چین و روسیه، به عنوان چهارمین کشور بر سطح ماه فرود آمده و خود را به عنوان یک کشور قدرتمند در زمینه مأموریت های فضایی مطرح کند. البته تلاش های قبلی این کشور با مأموریت چاندرایان 2 موفقیت آمیز نبودند و ماه نشین ویکرام روی ماه سقوط کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی