ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Mercedes-Benz-C-Class_Estate-2012-800-03
خودرو

خودروهای ارزان تر از پراید در بازار انگلستان به نقل از مجله AUTO CAR

نشریه اتوکار انگلستان در یکی از آخرین مقالات خود به خودروهای استیشن پرداخته و مدل های دست دومی را که تنها با اختصاص بودجه 500 پوندی (معادل تقریبا 8.5 میلیون تومان) قابل خرید هستند، معرفی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۲ دی ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

نشریه اتوکار انگلستان در یکی از آخرین مقالات خود به خودروهای استیشن پرداخته و مدل های دست دومی را که تنها با اختصاص بودجه 500 پوندی (معادل تقریبا 8.5 میلیون تومان) قابل خرید هستند، معرفی کرده است. از آنجایی که این بودجه برای خرید خودرو ناچیز بوده و حتی کمتر از قیمت پرچمداران دنیای موبایل محسوب می شود، تصمیم به برگردان مقاله اتوکار گرفته و در نوشتار حاضر قصد داریم به برخی از گزینه های موجود نگاهی گذرا داشته باشیم.

اما جالب اینجاست که حالا با گذشتن قیمت پراید از رقم 54 میلیون تومان، عملا بسیاری از خودروهای موجود در این فهرست از پراید های صفر کیلومتر داخلی ارزان قیمت تر هستند.

در ادامه نگاهی کوتاه خواهیم داشت به قیمت برخی از ارزان ترین خودروها در بازار انگلستان که هنوز قابلیت استفاده روزمره دارند.

خودروهای ارزان تر از پراید

ولوو 850

خودروهای استیشن به طور کلی در بازار اروپا از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. البته با فراگیرتر شدن مدل های شاسی بلند، این دسته از خودروها رفته رفته به حاشیه رانده شده و میزان محبوبیت آنها رو به کاهش است.

استیشن 850 به دلیل استفاده از خطوط نرم تر در اتاق و بهره گیری از سیستم انتقال قدرت به محور جلو، نقش قابل توجهی در عصر جدید ولوو ایفا کرد. فضای داخلی گسترده و صندلی های بسیار راحت این خودرو از نقاط قوت آن بوده و باعث جذب مشتریان بیشتری خودروساز سوئدی شد.

خودروهای ارزان تر از پراید-volvo_850_0

در حال حاضر تعداد زیادی از ولوو 850 در بازار خودروهای دست دوم انگلستان موجود بوده و پیدا کردن نمونه سالم از لحاظ ظاهری و فنی کار چندان سختی نیست. نسخه های مختلف این خودرو با قیمتی بین 500 الی 5000 پوند (8.5 تا 85 میلیون تومان) در انگلستان قابل خرید هستند.

پژو 406 استیشن

پژو 406 در سال 1995 به عنوان جایگزین مدل نام آشنای 405 معرفی شد. این خودرو در سه اتاق سدان، کوپه و استیشن روی خط تولید قرار داشت. در سال 1999 شرکت پژو فیس لیفت 406 را با تغییرات خفیف معرفی کرد. یکی از ویژگی های این خودرو بهره گیری از موتورهای توربودیزل با عملکرد و مصرف سوخت مناسب بود که برای خریداران نسخه استیشن یک مزیت بزرگ به شمار می رفت.

خودروهای ارزان تر از پراید-peugeot_406_0

برای نمونه موتور دیزلی و دو لیتری HDI پژو 406 توانایی تولید 110 اسب بخار قدرت و 245 نیوتن متر گشتاور را دارا بود. در بازار خودروی انگلستان قیمت مدل های دست دوم 406 از حدود 600 پوند (حدود 10 میلیون تومان) آغاز می شود.

فولکس واگن پاسات

پاسات یکی از محبوب ترین محصولات فولکس واگن در بازارهای مختلف به شمار می رود. مدل تولیدی بین سال های 1998 تا 2006 که با کد B5 شناخته می شود، هنوز هم طرفداران خاص خود را دارد. نسخه استیشن این نسل، با موتور 1.9 لیتری توربودیزل 99 اسب بخاری و کارکردی در حدود 300 هزار مایل (480 هزار کیلومتر)، با قیمت پایه 500 پوند (8.5 میلیون تومان) قابل خرید است. در صورت اختصاص بودجه بیشتر می توان به سراغ نسخه های 128 اسب بخاری رفت.

خودروهای ارزان تر از پراید-vw_passat_0

ساب 9-5

ساب 9-5 عمری نسبتا طولانی داشته و بین سال های 1997 تا 2010 تولید شد. در سال 2006 کمپانی سوئدی با ارایه یک فیس لیفت، محصول خود را با چهره ای بروزتر به مصاف رقبا فرستاد. کابین بسیار راحت و فضای زیاد از ویژگی های شاخص استیشن 9-5 این خودرو هستند.

خودروهای ارزان تر از پراید-saab_9-5_estate_0

با توجه به مهندسی بالا و استانداردهایی که کمپانی ساب ارایه می کرد، این خودروی سوئدی هنوز هم نمونه های سالم و قابل اتکایی در بازار انگلستان دارد. نسخه های مجهز به موتور 4 سیلندر 2.3 لیتری با بهای تقریبا 600 پوندی (حدود 10.2 میلیون تومان در لحظه نگارش مطلب!) به فروش می رسند.

سیتروئن XM

نسخه استیشن سیتروئن XM دیگر مدلی است که در لیست اتوکار دیده می شود. این نسخه در سال 1991 وارد بازار شد و توانست به دلیل بهره گیری از سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک، ارایه سواری نرم و البته پیشرانه های متنوع به محبوبیت بالایی دست پیدا کند.

خودروهای ارزان تر از پراید-citroen_xm_0

اما مثل دیگر خودروهای فرانسوی سیتروئن XM نیز از یک مشکل شایع رنج می برد و آن چیزی نیست جز پیچیدگی و استهلاک بالا. این خودرو که شباهت زیادی به زانتیا دارد نیازمند رسیدگی های منظم بوده و گاها هزینه نگهداری از آن رقمی قابل توجه می شود.

در چند وقت اخیر قیمت سیتروئن XM در انگلستان روندی صعودی داشته و برای خرید آن حداقل باید 1000 پوند (حدود 17 میلیون تومان) پرداخت کرد.

ب ام و سری 5 تورینگ اتاق E39

نسل چهارم سری 5 با کد E39 در سال 1995 معرفی شد و تا سال 2004 روی خط تولید قرار داشت. نسخه استیشن یا همان تورینگ این خودرو، یک سال پس از نسخه سدان راهی بازار شد تا باوارایی ها رضایت افرادی که به دنبال فضای داخلی بیشتر هستند را نیز جلب کنند.

خودروهای ارزان تر از پراید-bmw_5_series_touring_0

استیشن ب ام و به غیر از موتور 5 لیتری V8 نسخه M5 با سایر موتورهای مربوطه به نسل خود در بازار انگلستان موجود است. قیمت مدل های دست دوم این اتومبیل آلمانی از حدود 1000 پوند (معادل تقریبا 17 میلیون تومان) آغاز می شود.

سوبارو لگاسی

محصولات سوبارو به دلیل کیفیت ساخت و توانایی های حرکتی طرفداران خاص خود را دارند. نسخه استیشن لگاسی برای کسانی که دنبال خرید خودرویی با قیمت کم و ارزش بالا هستند، می تواند یکی از بهترین گزینه ها باشد.

خودروهای ارزان تر از پراید-subaru_legacy_0

فضای داخلی گسترده، هندلینگ و راحتی مناسب، سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ و البته استهلاک کم از جمله مزایای لگاسی استیشن هستند. این خودروی ژاپنی با موتور 3 لیتری توربوشارژ 243 اسب بخاری یا موتور 2 لیتری 134 اسب بخاری قابل انتخاب است. قیمت ارزان ترین مدل های دست دوم لگاسی استیشن در حدود 1000 پوند (حدود 17 میلیون تومان) است.

سیتروئن C5

نسل دوم سیتروئن C5 با نیم نگاهی به خودروهای آلمانی طراحی شد. برخلاف نسل اول، نسل دوم C5 بدنه ای جذاب و مدرن داشته و حس هیجان را به بیننده القا می کند. این خودرو علاوه بر اتاق سدان، در نسخه استیشن نیز راهی بازار شد.

خودروهای ارزان تر از پراید-citroen_c5_estate_0

با توجه به فاکتورهایی مثل پیشرانه های متنوع دیزلی و بنزینی، طراحی داخلی و بیرونی زیبا و سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک، C5 جزو گزینه های مناسب شهروندان انگلستان به شمار می رود. این استیشن فرانسوی با پرداخت حداقل 1000 پوند (معادل تقریبا 17 میلیون تومان) قابل خرید است.

مرسدس بنز 300TE W124

مرسدس 300 TE متعلق به سری W124 یکی از مدل های محبوب دهه 80 و 90 میلادی بود. این خودرو عاشقان خاص خود را داشته و نمونه های سالم آن اکنون با قیمت بالاتری نسبت به مدل هایی که برشمردیم، معامله می شوند.

خودروهای ارزان تر از پراید-mercedes_e300

بررسی مدل های موجود نشان می دهد که خرید یک دستگاه مرسدس بنز 300TE W124 قابل اعتماد نیازمند کنار گذاشتن مبلغی در حدود 3000 پوند (معادل تقریبا 51 میلیون تومان) است. فضای بسیار گسترده داخلی، امکان حمل هفت سرنشین و موتور 3 لیتری 6 سیلندر بنزینی کم استهلاک از جمله ویژگی های این استیشن آلمانی هستند.

مرسدس بنز C کلاس

با بودجه 3000 پوندی انگلستانی ها می توانند به سراغ گزینه ای بروزتر با نشان مرسدس بنز بروند. این گزینه مدلی نیست جز نسخه استیشن مرسدس C کلاس نسل قبلی با کد W204 که تا سال 2014 روی خط تولید قرار داشت.

خودروهای ارزان تر از پراید-merc-c-wagon

مرسدس C کلاس W204 با موتورهای مختلفی به فروش رسیده، به همین جهت خریداران انتخاب های گسترده ای پیش روی خود دارند. به عنوان نمونه مدل 2011 از تریم C220 CDI که نیروی خود را از یک موتور 2.1 لیتری توربودیزل دریافت می کند، با بودجه ای که اشاره شد، قابل حرید است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • expire expre
    expire expre | ۱۵ دی ۱۳۹۸

    molavyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy کوجاییییییییییییی

  • نپستر
    نپستر | ۱۳ دی ۱۳۹۸

    قیمت ها برای ما کمی عجیبه. شاید هزینه انتقال و مالیات و بیمه انقدری بشه که نصرفه این ماشین ها رو خرید. چون الان اوراقیشون بیشتر از این حرفا میارزه!

  • saeed۱۹۸۵۹
    saeed۱۹۸۵۹ | ۱۳ دی ۱۳۹۸

    چرا تو ایران خودرو دیزلی نداریم؟
    تو وضعیت فعلی احتمالا گزینه ای بهتر از سی ان جی و ال پی جی بوده

    • eagle2
      eagle2 | ۱۳ دی ۱۳۹۸

      احتمالا یک دلیلش اینه که شبکه توزیع سوخت دیزل ظرفیت سرویس دهی به خودروهای سواری دیزلی رو نداره. دلیل مهم تر هم اینه که به سوخت دیزل بخاطر استفاده در ناوگان حمل و نقل عمومی سوبسید زیادی تعلق میگیره و شامل سهمیه بندی نمیشه. حالا اگر خودروهای شخصی هم دیزلی بشن، اعمال محدودیت روی سوبسید سوخت مصرفی خودروهای شخصی غیرممکنه، چون براحتی میتونن از سهمیه خودروهای عمومی استفاده کنند و بازار بزرگی برای توزیع غیرقانونی سوخت درست میشه.

  • hyperhope
    hyperhope | ۱۳ دی ۱۳۹۸

    اینا که همشون استیشن بودن که, ولی سیتروئن c5 دل منو ربود!

مطالب پیشنهادی