ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپانی TSMC اواسط 2020 تولید چیپست 5 نانومتری A14 را آغاز می‌کند

کمپانی تایوانی TSMC تأمین کننده انحصاری چیپست آیفون های امسال خواهد بود و از سه ماهه دوم سال جاری میلادی، تولید چیپست A14 را آغاز خواهد کرد. به گزارش سایت Digitimes، چیپست A14 با فناوری ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۲ دی ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰

کمپانی تایوانی TSMC تأمین کننده انحصاری چیپست آیفون های امسال خواهد بود و از سه ماهه دوم سال جاری میلادی، تولید چیپست A14 را آغاز خواهد کرد.

به گزارش سایت Digitimes، چیپست A14 با فناوری لیتوگرافی 5 نانومتری جدید شرکت TSMC تولید خواهد شد که نسبت به لیتوگرافی 7 نانومتری چیپست های A12 و A13 پیشرفت داشته است.

زمانی که آیفون XS با چیپست A12 به بازار عرضه شد، اپل اعلام کرد که این گوشی، اولین تلفن هوشمندی است که با چیپست 7 نانومتری به بازار عرضه می شود. از آنجا که کمپانی TSMC پیشرو فناوری 5 نانومتری محسوب می شود و اکثر ظرفیت آن به سفارشات اپل اختصاص یافته، پیش بینی می شود که آیفون های امسال جزو اولین محصولاتی باشند که با چیپست 5 نانومتری روانه بازار می شوند.

خبر مجهز شدن آیفون های 2020 به چیپست 5 نانومتری غافلگیرکننده نیست. قبلاً پیش بینی شده بود که آیفون های سال 2020 احتمالاً از فناوری لیتوگرافی 5 نانومتری بهره خواهند برد. اپل یکی از کمپانی های پیشرو در زمینه چیپست موبایل محسوب می شود و قدم برداشتن در مسیر فناوری 5 نانومتری، کمپانی کوپرتینویی را در این بخش قدرتمندتر خواهد کرد.

انتظار می رود آیفون 2020 با سخت افزار جدید، طرحی شبیه به آیفون 4، نمایشگر OLED، ابعاد نمایشگر جدید، سنسور زمان پرواز (ToF) در پنل پشتی و پشتیبانی از اینترنت 5G، در نیمه دوم سال 2020 از راه برسد.

پیش بینی می شود طبق سنت هر ساله، کمپانی اپل از آیفون های پرچمدار خود در شهریور ماه سال بعد رونمایی کند. پیش از آن و در سه ماهه نخست سال جاری میلادی، احتمالاً خبرهایی در مورد جانشین آیفون SE هم خواهیم شنید.

اپل 19 شهریور امسال از چیپست A13 بایونیک که قلب تپنده آیفون 11 محسوب می شود، رونمایی کرد و مدعی شد این چیپست سریع ترین پردازنده و سریع ترین پردازشگر گرافیکی دنیای موبایل را در خود جای داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی