ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نبرد سامسونگ و ال جی در نمایشگاه CES 2020 با یخچال هوشمند

سامسونگ و ال جی قصد دارند با رونمایی از یخچال هوشمند در نمایشگاه CES 2020، با یکدیگر مبارزه کنند. یخچال هوشمند Family Hub سامسونگ و نسل دوم یخچال InstaView ThinQ ال جی به دوربین های ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۳ دی ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

سامسونگ و ال جی قصد دارند با رونمایی از یخچال هوشمند در نمایشگاه CES 2020، با یکدیگر مبارزه کنند. یخچال هوشمند Family Hub سامسونگ و نسل دوم یخچال InstaView ThinQ ال جی به دوربین های هوشمند با قابلیت تشخیص غذاها مجهز شده اند.

این دوربین ها با اسکن کردن درون یخچال، کاربر را از موادی که در حال تمام شدن هستند باخبر کرده و با توجه به مواد اولیه موجود، به وی پیشنهاد طبخ غذا می دهند.

یخچال هوشمند Family Hub سامسونگ اولین بار در نمایشگاه CES 2016 معرفی شد. این شرکت از آن زمان تاکنون این محصول را با پشتیبانی از Bixby، اسپیکرهای AKG و سازگاری با SmartThings به روز کرده است.

در جدیدترین مدل و به کمک به روز رسانی های نرم افزاری، امکان اسکن کردن محیط یخچال با دوربین های View Inside امکان پذیر شده است. در گذشته کاربر می توانست درون یخچال را در نمایشگر گوشی خود ببیند که قابلیتی کاربردی حین خرید کردن محسوب می شد.

حال به کمک به روز رسانی هایی که روی هوش مصنوعی این یخچال صورت گرفته، یخچال Family Hub با شناسایی مواد غذایی در حال اتمام، به طور خودکار به کاربر پیشنهاد خرید می دهد. البته باید دید این قابلیت در عمل تا چه میزان دقت و کارایی دارد.

قابلیت دیگر یخچال Family Hub برنامه ریزی برای وعده های غذایی از طریق استارتاپ Whisk است. این قابلیت وعده های غذایی کاربر را تا یک هفته برنامه ریزی کرده و بر اساس آن برای وعده های مختلف لیست خرید مواد اولیه ایجاد می کند.

نمایشگر لمسی بزرگی روی یخچال مورد بحث تعبیه شده که می توان از آن برای نمایش ویدیو کلیپ ها استفاده کرد و یا محتوای تلویزیون های سامسونگ یا گوشی را به آن انتقال داد. به عنوان مثال کاربر می تواند ویدیوهای IGTV را در نمایشگر یخچال خود تماشا کند.

کمپانی ال جی نیز دو مدل یخچال InstaView معرفی خواهد کرد که از نمایشگر 22 اینچی قابل شفاف شدن برخوردارند و کاربر می تواند بدون باز کردن درب، از محتویات داخل باخبر شود. این دو محصول InstaView ThinQ و InstaView with Craft Ice نام دارند.

یخچال InstaView with Craft Ice قابلیت تولید یخ های دایره ای 5 سانتی متری را دارد که دیرتر از یخ های معمولی آب می شوند. این مدل سال گذشته میلادی در آمریکا به بازار عرضه شد و حالا در کشورهای دیگر نیز روانه بازار می شود.

هنوز قیمت یخچال های جدید سامسونگ و ال جی مشخص نشده، ولی با توجه به قیمت یخچال های قبلی این دو سازنده کره ای، پیش بینی می شود قیمت آنها بین 4500 تا 6000 دلار باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی